سال 1390 : سال جهاد اقتصادي
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيام نوروزي خود سال 1390 را به عنوان سال "جهاد اقتصادي " نامگذاري فرمودند.
متن كامل پيام ايشان بدين شرح است:
يا مقلّب القلوب و الأبصار، يا مدبّر اللّيل و النّهار، يا محوّل الحول و الأحوال، حوّل حالنا الي احسن الحال
عيد سعيد نوروز و فرا رسيدن بهار و سال نو را به همهي همميهنان
عزيزمان در سراسر كشور و همچنين به همهي ايرانياني كه در كشورهاي ديگر، در
سراسر جهان ساكن هستند و همچنين به ملتهاي ديگري كه براي نوروز ارزش و
احترام قائل هستند، تبريك عرض ميكنم. بخصوص تبريك ميگويم به افراد و
خانوادههائي كه در خدمت كشور، در خدمت انقلاب و در خدمت نظام قرار دارند؛
خانوادهي شهيدان عزيز، جانبازان و خانوادههاي آنها، خانوادهي مأموراني
كه در اين روزها كه همه در خانههاي خود مجتمعند، آنها سر كارهاي حساس و
مهم خود حضور دارند و از حضور در خانوادههاي خود محرومند. اميدوارم به فضل
و رحمت الهي انشاءالله ملت ايران سال شاد و سرشار از بركت و نعمت را در
پيش داشته باشند و در همهي ميدانها موفق و سربلند و پيروز باشند.
البته حوادث تلخي كه در برخي از كشورها نسبت به مردم انجام ميگيرد ـ در
بحرين نسبت به مردم عزيز آنجا، در يمن، در ليبي ـ عيد را بر ما گوارا
نميكند و مانع از اين است كه انسان شادي عيد را بتمامه احساس كند.
اميدواريم خداوند متعال براي اين ملتها ـ ملت بحرين، ملت يمن، ملت ليبي ـ
فرج عاجلي برساند و دشمنان ملتها را با عقوبت خود مجازات كند.
عيد نشانهي حركت طبيعي انسان در طول سال و ماه و روز و شب است و چون
اين حركت بايد به سمت كمال و تعالي باشد، هر عيدي يك مقطعي است براي اينكه
انسان بتواند يك مرحلهي جديدي را آغاز كند. ما ملت ايران به توفيق الهي و
به فضل پروردگار در سال 89 توانستيم كارهاي بزرگي را انجام دهيم. ما سال
89 را به نام «سال همت مضاعف و كار مضاعف» نامگذاري كرديم. خوشبختانه در
سرتاسر سال، اين شعار تحقق عملي پيدا كرد. ميتوانم ادعا كنم كه يكي از
شعارهائي كه در طول اين سالها بيشترين بهره را از توجه مردم و مسئولان و
عمل آنها و انطباق وضعيت كشور با خود دارا بود و برد، همين شعار «همت مضاعف
و كار مضاعف» بود، كه واقعاً ملت و دولت خوشبختانه در اين كار، در اين
حركت ساليانه، همت مضاعف و كار مضاعف را نشان دادند. ما در زمينههاي
اقتصادي، در زمينههاي سياسي، در زمينهي حضور عظيم و پرشكوه مردم در
عرصههاي مختلف سياسي و انقلابي، در عرصهي علم و فناوري و در عرصهي سياست
خارجي، در بخشهاي مختلف، خوشبختانه كارهاي بزرگي را شاهد بوديم كه هم
مسئولين كشور، قوهي مجريه، قوهي مقننه و قوهي قضائيه انجام دادند؛ بخصوص
قوهي مجريه در اين دورانِ يكساله كارهاي بزرگي را انجام دادند كه از
جملهي آنها همين مسئلهي حساس و بزرگ هدفمندي يارانههاست، كه اين كار
بزرگ را شروع كردند و اميدواريم انشاءالله با موفقيت كامل اين كار به
انجام برسد.
آنچه كه من از مجموع احساس ميكنم، اين است كه كشور ما بحمدالله در
جادهي پيشرفت و تعالي حركت خوبي را آغاز كرده است. البته اين حركت كه
روزبهروز هم شتاب بيشتري گرفته است، ناشي از زحمات و تلاشهاي مسئولان و
ملت در طول ساليان متمادي است؛ اما خوشبختانه اين حركت هرچه گذشته است،
شتاب بيشتري پيدا كرده است. مثلاً در عرصهي توليد علم، طبق آمارهائي كه
مراكز متخصص جهاني و مراكز بينالمللي اعلام ميكنند، مشاركت كشور ما در
پيشرفت علمي و توليد علم در دنيا بيش از يازده درصد است؛ در حالي كه ما يك
درصد مردم دنيا هستيم و كشوري كه بعد از ما در اين منطقه بيشترين نصيب را
داشته است، كمتر از شش درصد پيشرفت داشته است. بنابراين پيشرفت كشور در
عرصههاي مختلف بحمدالله خيلي خوب بوده است. اين حركت شتابآلود و همراه
با جديت و همت، انشاءالله بايستي ادامه پيدا كند.
آنچه كه در عرصهي مجموعهي مسائل كشور انسان مشاهده ميكند، كه در سال
90 بايد ما آن را وجههي همت خودمان قرار بدهيم، اين است كه از جملهي
اساسيترين كارهاي دشمنان ملت ما و كشور ما در مقابلهي با كشور ما، مسائل
اقتصادي است. البته در عرصهي فرهنگي هم فعالند، در عرصهي سياسي هم
فعالند، در عرصهي انحصارات علمي هم فعالند، اما در عرصهي اقتصادي فعاليت
بسيار زيادي دارند. همين تحريمهائي كه دشمنان ملت ايران زمينهسازي كردند
يا آن را بر عليه ملت ايران اعمال كردند، به قصد اين بود كه يك ضربهاي بر
پيشرفت كشور ما وارد كنند و آن را از اين حركت شتابنده باز بدارند. البته
خواستهي آنها برآورده نشد و نتوانستند از تحريمها آن نتيجهاي را كه
انتظار داشتند، بگيرند و تدابير مسئولان و همراهي ملت بر ترفند دشمنان فائق
آمد؛ اما دنبال ميكنند. لذا اين سال جاري را كه از اين لحظه آغاز ميشود،
ما بايستي متوجه كنيم به اساسيترين مسائل كشور، و محور همهي اينها به نظر
من مسائل اقتصادي است. لذا من اين سال را «سال جهاد اقتصادي» نامگذاري
ميكنم و از مسئولان كشور، چه در دولت، چه در مجلس، چه در بخشهاي ديگري كه
مربوط به مسائل اقتصادي ميشوند و همچنين از ملت عزيزمان انتظار دارم كه در
عرصهي اقتصادي با حركتِ جهادگونه كار كنند، مجاهدت كنند. حركت طبيعي كافي
نيست؛ بايد در اين ميدان، حركت جهشي و مجاهدانه داشته باشيم.
توجه داريد كه ما الان در اين ساعت داريم وارد سومين سال دههي پيشرفت و
عدالت ميشويم. البته هم در زمينهي پيشرفت و هم تا حدود زيادي در زمينهي
عدالت كارهاي خوبي انجام گرفته است، ليكن حركت ما بايد به نحوي باشد كه
بتوانيم اين دهه را به معناي حقيقي كلمه مظهر پيشرفت و مظهر استقرار عدالت
در كشورمان قرار بدهيم. خوشبختانه با اين حركتي كه در دنياي اسلام به وجود
آمده است، انسان احساس ميكند كه اين دهه به توفيق پروردگار براي منطقه هم
دههي پيشرفت و دههي عدالت خواهد بود.
اميدواريم خداوند متعال شما ملت عزيز را، شما مسئولان عزيز را، شما
جوانان مؤمن و خوشروحيه و فعال و بااستعداد را مشمول لطف خود و مشمول
ادعيهي زاكيهي حضرت بقيةالله (ارواحنا فداه) قرار بدهد. ياد شهداي
عزيزمان را، ياد امام بزرگوار را گرامي ميداريم و اميدواريم خداوند به بركت
ارواح طيبهي اين بزرگواران ملت ايران را مشمول رحمت و فضل و بركت و رضوان
و غفران خود قرار دهد.
والسّلام عليكم و رحمةالله و بركاته
« 22 خرداد 88 ، حماسه حضور 40 میلیونی ملّت انقلابی ایران ، یک جشن تاریخی »
عزيزان من! اين انتخابات، براى دشمنان شما يك زلزلهى سياسى بود؛ براى دوستان شما در اكناف عالم يك جشن واقعى بود؛ يك جشن تاريخى بود. در سى سالگى انقلاب اين جور مردم بيايند نسبت به اين نظام و اين انقلاب و آن امام بزرگوار اظهار وفادارى كنند!
نمازجمعه تاریخی تهران، بیست و نهم خرداد ماه هشتاد و هشت
كليپ صوتي : ميزان

اصول انقلاب امور سليقهاى نيست كه هر كه از يك گوشهاى در بيايد، سنگ اصول را به سينه بزند؛ بعد كه سراغ اين اصول ميرويم، مىبينيم بيگانهى از انقلاب است. اصول انقلاب، اسلام است؛ قانون اساسى است؛ رهنمودهاى امام است؛ وصيتنامهى امام است؛ سياستهاى كلى نظام است كه در قانون اساسى معين شده است كه اين سياستهاى كلى بايست تدوين بشود؛ رهنمودهاى امام است؛ وصيتنامهى امام است. [بخشی از بیانات در نماز جمعه بیستم شهریورماه هشتاد و هشت]
نمازجمعه 14 خرداد به امامت رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای
« علمدار ولایت ، بسیجیان فدایت »
مراسم نماز عبادي سياسي جمعه اين هفته (14خرداد) تهران به امامت ولي امر مسلمين جهان آيتالله خامنهاي در حرم مطهر امام خميني(ره) برگزارميگردد.
به گزارش
روابط عمومي ستاد نماز جمعه تهران، مراسم نماز عبادي سياسي جمعه تهران مورخه 14 خرداد ماه كه مقارن با سالروز رحلت ملكوتي بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران حضرت امام خميني (ره) ميباشد، به امامت ولي امر مسلمين جهان آيتالله خامنهآي در حرم مطهر آن امام عظيمالشان برگزارميگردد. اين ستاد از عموم مردم متدين و انقلابي ملت شريف ايران عليالخصوص استان تهران دعوت كرده تا راس ساعت 10صبح در اين مراسم عظيم الهي سياسي شركت نمايند.
پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی جنایت دریایی رژیم صهیونیستی
پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی جنایت دریایی رژیم صهیونیستی

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در پیامی، حمله جنایتكارانه و قساوت آمیز رژیم صهیونیستی به كاروان دریائی امدادی و بشردوستانه را ، حمله به افكار عمومی و وجدانهای بشری از سراسر جهان خواندند و تاكید كردند: امروز فلسطین دیگر نه مسئله عربی و حتی نه فقط اسلامی، بلكه مسئله حقوق بشری جهان معاصر است و حامیان این رژیم سفاك و گستاخ بویژه آمریكا، انگلیس و فرانسه جداً باید پاسخگو باشند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسمالله الرحمن الرحیم
حملهی جنایتكارانه و قساوتآمیز رژیم صهیونیست به كاروان دریائی امدادی و
بشردوستانه، حلقهی دیگری از زنجیرهی جنایتهای بزرگی است كه آن حكومت شریر
و خبیث، هفتمین دههی حیات ننگین خود را با آن انباشته است. این نمونهئی
است از رفتار گستاخانه و بیرحمانهئی كه مسلمانان در این منطقه و بخصوص در
سرزمین مظلوم فلسطین دهها سال است كه با آن دست و پنجه نرم میكنند. این
بار این كاروان، اسلامی یا عربی نبود، بلكه افكار عمومی و وجدانهای بشری از
سراسر جهان را نمایندگی میكرد. این حملهی جنایتبار باید برای همه مدلّل
كرده باشد كه صهیونیزم، چهرهی جدید و خشنتری از فاشیزم است كه این بار از
سوی دولتهای مدّعی آزادی و حقوق بشر و بیش از همه دولت ایالات متحده
آمریكا، حمایت و كمك میشود.
آمریكا و انگلیس، فرانسه و دیگر دولتهای اروپائی كه از این جانیان بالفطره،
حمایت سیاسی و رسانهئی و نظامی و اقتصادی كرده و همواره پشت سر
فاجعهآفرینیهای آنان ایستادهاند، جداً باید پاسخگو باشند. وجدانهای
بیدار در سراسر جهان باید جداً بیندیشند كه بشریت امروز با چه پدیدهی
خطرناكی در منطقهی حساس خاورمیانه روبرو است؟ چه رژیم سفاك و گستاخ و
دیوانهئی امروز بر كشور غصب شدهی فلسطین و مردم مظلوم و داغدیدهی آن
تحكّم میكند؛ سه سال محاصرهی غذائی و داروئی و حیاتی یك و نیم میلیون زن و
مرد و كودك در غزه، به چه معنی است؛ كشتار و حبس و شكنجهی روزانهی
جوانان در غزه و ساحل غربی چگونه قابل فهم است.
فلسطین، دیگر نه مسألهئی عربی و حتی نه فقط مسألهئی اسلامی، بلكه مهمترین
مسألهی حقوق بشری جهان معاصر است.
كار نمادین و درخشان اعزام كاروان دریائی به غزه، باید در دهها شكل و
شیوهی دیگر بارها و بارها تكرار شود. حكومت سفاك صهیونیست و حامیان آن
بویژه آمریكا و انگلیس باید قدرتِ شكستناپذیر عزم و بیداریِ وجدان عمومی
جهان را در برابر خود ببینند و حسّ كنند.
دولتهای عربی در معرض آزمونی دشوار قرار گرفتهاند. ملتهای بیدار عرب از
آنان اقدامی قاطع و جازم مطالبه میكنند. كنفرانس اسلامی و اتحادیهی عرب
نباید به كمتر از برداشتن كامل محاصرهی غزه و توقف كامل دستاندازی به
خانهها و سرزمینهای فلسطینی در كرانهی غربی و محاكمهی جنایتكارانی چون
نتانیاهو و ایهود باراك، قانع شوند.
ملت مجاهد فلسطین و مردم و دولت مردمی غزه نیز بدانند كه دشمن خبیث آنان
اكنون از همیشه ضعیفتر و آسیبپذیرتر است. جنایت دریائی روز دوشنبه نه
نشانهی قدرت، كه نشان درماندگی و سراسیمگی رژیم غاصب است. سنت الهی بر این
جاری شده كه ستمگران در اواخر دوران ننگآلود خود، به دست خویش، سرنوشت
محتوم فنا و زوال خود را نزدیكتر كنند. حمله به لبنان و سپس حمله به غزه در
سالهای پیش، از جملهی همین اقدامهای دیوانهوار بود كه تروریستهای
اریكهنشین صهیونیست را به درهی سقوط نهائی نزدیكتر كرد.حمله به كاروان
امدادی بینالمللی در آبهای مدیترانه نیز اقدام ابلهانهی دیگری از همان
قبیل است.
برادران و خواهران فلسطینی! به خداوند حكیم و قدیر اعتماد كنید، قدرت خود
را باور كنید و بر آن بیفزائید. و به پیروزی نهائی یقین داشته باشید. و
بدانید كه: وَلَيَنصُرَنَّ اللَّـهُ مَنْ يَنصُرُهُ إِنَّ اللَّـهَ
لَقَوِيٌّ عَزِيزٌ1.
سید علی خامنهای
1.
سوره حج، آیه 40
11/خرداد/1389
شرط رهبرانقلاب برای خواندن خطبه عقد
به گزارش سرویس زنان جهان؛ موضوع مهریه همواره یکی از موضوعات مهم مطرح شده در جریان مراسم ازدواج بوده است .
موضوعی که به نظر می رسد در صورتی که طرفین راضی باشند به شکل مناسبی قابل حل است.
کسانی که خطبه عقدشان توسط رهبر انقلاب خوانده شده است متوجه نگاه رهبر به این مسئله مهم شده اند.تا آنجا که خواندن خطبه عقد توسط رهبر انقلاب یک شرط دارد و آنهم مقدار معین مهریه 14 سکه ای است.
در همین زمینه یکی از همراهان رهبر در کتاب گوشه هایی از زندگی رهبر انقلاب این طور نقل می کنند:
یک شب که به منزل شهیدی رفته بودیم ، پس از احوالپرسی و گفتگو ، موقع خداحافظی یکی از اعضای خانه جلو رهبر انقلاب آمد و گفت: دو نفر از فرزندان شهدا که الان در جمع ما هستند ، صیغه محرمیت خوانده اند ، خیلی دوست دارند صیغه دائم آنان را شما بخوانید.
- اشکال ندارد، می گویم یک وقت مشخص کنند، بیایند دفتر.
- دوست داریم همین الان انجام شود.
- مانعی ندارد. اما به شرطی که مهریه بیش از 14 سکه نباشد.
گفتند: مهریه صد سکه بهار آزادی است.
چند لحظه سکوت بود و سکوت. ناگهان دختری که ظاهراً همان عروس خانم بود جلو آمد و گفت: من بقیه را بخشیدم. مهریه فقط 14 سکه باشد.
مراسم اجرا شد و عروس و داماد هر کدام سکه ای از دست آقا هدیه گرفتند.
مراسم سوگواري و عزاداري حضرت صديقه كبري سلامالله عليها
یا فاطمة الزهرا سلام الله علیها
پايگاه اطلاعرساني دفتر حفظ و نشر آثار آيتالله سیدعلی آقاخامنهاي:
طبق معمول همه ساله مراسم سوگواري و عزاداري حضرت صديقه كبري سلامالله عليها از سوي رهبر معظم انقلاب، از شب اول تا پنجم جمادي الثاني برابر با جمعه 24 ارديبهشت تا سهشنبه 28 ارديبهشت همراه با اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در حسينيه امام خميني (ره) [واقع در خیابان فلسطین، تقاطع آذربایجان] برگزاري ميشود كه اين برنامه به شرح زير است:
شب اول: جمعه 24 ارديبهشت، سخنران: حجتالاسلام و المسلمين شيخحسين انصاريان و مداحي حاج منصور ارضي و حسين سازور
شب دوم: شنبه 25 ارديبهشت، سخنران: حجتالاسلام و المسلمين پناهيان و مداحي محمد طاهري
شب سوم: يكشنبه 26 ارديبهشت، سخنران: حجتالاسلام والمسلمين نقويان و مداحي سعيد حداديان
شب چهارم : دوشنبه 27 ارديبهشت، سخنران: حجتالاسلام و المسلمين سيداحمد خاتمي و مداحي محمود كريمي
شب پنجم: سهشنبه 28 ارديبهشت، سخنران: حجتالاسلام و المسلمين صديقي و مداحي علي انساني
همچنين در ابتداي مراسم و بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء حجتالاسلام فلاحزاده به بيان احكام ميپردازد.
بسیجیان غریب امام خامنه ای
یادی هم از بسیجیان غریب امام خامنه ای کرده باشیم که به راستی از بسیجیان امام خمینی غریب ترند :

پوستر های سال 89 «سال همت مضاعف و کار مضاعف»
پوستر «آینده از آن امت اسلامی است»
دستخط حضرت آقاخامنه ای درباره ازدواج جوانان
بسم الله الرحمن الرحیم
همسری شما جوانان عزیز را که پیوند دلها و جسم ها و سرنوشت ها است، صمیمانه به همه ی شما فرزندان عزیزم تبریک میگویم. توصیه میکنم به همسران خود مهر بورزید ، به آنان وفادار باشید و خویشتن را در سرنوشت یکدیگر شریک بدانید. از گره افتادن در رشته ی زندگی مشترک بر حذر باشید و گره های کوچک و بی اهمیت را نادیده بگیرید. خداوند به شما خوشبختی و شادکامی اعتلاء روحی عطا فرماید و کانون زندگیتان را با فرزندان تندرست و صالح ، گرمی و روشنی ببخشد. انشاالله
سیدعلی خامنه ای
فدائیان رهبریم ...
درباره انتخاب راهبردی اسامی سالها
بسم الله
چند سالی است كه رهبر انقلاب در آستانه سال نو شمسی و بر اساس دغدغههای موجود در نظام اسلامی و يا نيازهای فرهنگی، سياسی و اقتصادی جامعه نامی را برای سال جديد برميگزينند و در زمانی كه دلها بيشتر از هر زمانی متوجه است(هنگامه تحويل سال) از يكايك مردم ومسئولين میخواهند به اين نامگذاری و عمل به محتوای آن پايبند باشند. در باب اين منش و سنت حسنه و بديع ذكر چند نكته حائز اهمييت است كه در ادامه به آن اشاره خواهيم كرد:
1. امروز دیگر بر همگان روشن شده است كه، نامگذاری سالهای شمسی یك حركت استراتژیك و راهبردی محسوب میشود. شعارنام و يا به عبارت ديگر "هدفی" كه در طلیعه هر سال به مثابه استراتژی آن، از سوی عالیترین مقام نظام جمهوری اسلامی تعیین و اعلام میگردد، بیست سال پیش و در ظاهر پدیدهای تشریفاتی، غیر اجرایی و صرفا معنوی تلقی میشد. شاید دليل اصلی آن هم اين بود كه فرهنگ عمومی حاكم بر كشور هنوز عادت نداشت كه هر سال را با نامی آغاز كند و بكوشد اهداف این نامگذاری را جامه عمل بپوشاند. اما رهبر معظم انقلاب با تعیین این سازوكار به عنوان بخشی از راهبری سازمانی نظام از نقطه عطف تحویل سال برای این مهم استفاده مستمر نمودند.
2. با نگاهی تحليلی بر سیر نامگذاریها و سياستگذاریهای بیست ساله رهبر انقلاب اسلامی در اولين روز هر سال نتایج جالب توجهی به دست میدهد كه بخش تازه و ناگشودهای از تدابیر میانمدت و البته تاثیرگذار ایشان را نشان ميدهد.
ثبت و اعلان بیست موضوع مهم برای هر سال در دو دهه اخیر بهنوعی نمایشگر نقشه راه حركت ایران اسلامی است، اين اقدام حركتی نو و بیسابقه در جهان و ابتكاری ويژه در عرصه راهبری نظام محسوب میشود.
3. جمهوری اسلامی در مسير راهبردی خويش پلههای تكامل را طی میكند. توجه به چشمانداز بيستساله، برنامهريزی براساس دهه پيشرفت و عدالت، داشتن برنامه توسعه پنجساله و سرانجام راهبردهای يكساله كه خود را در قالب نام سال نشان میدهد، حكايت از اهتمام جمهوری اسلامی برای رسيدن به جامعهی متدين و كارآمد میكند.
4. اما درباره سالی كه نام «همت مضاعف - كار مضاعف» در شناسنامهاش ثبت شده است، بايد تصريح شود كه در پنج سال اخیر تمام سازكارهای نرم افزاری، قانونی و شكلی كلان نظام، تدوین، تعیین و ابلاغ شده است. اكنون تنها 15 سال تا خط پایان 1404 كه آغاز برنامه بیست ساله دوم خواهد بود، زمان باقی مانده است و این مدت طبیعتا باید صرف كارهای بنيادی و زيربنايی گردد. شاید از تاكید رهبر انقلاب بر «حركت به سمت اصلاح الگوی مصرف» كه همزمان با طرح «اصلاح نظام اقتصادی» و تدوین «سند هدفمندسازی یارانهها» بود و نیز حركت به سمت قطع وابستگی بودجهای به نفت ـ كه راه ناگزير ماست ـ میشد گمان برد كه رویكرد سال هشتاد و نه جنبه اقتصادی خواهد داشت، اما نام جدید فقط اقتصادی هم نیست. همه جانبه و چند بعدی است. منشور هفت رنگی است كه از هر طرفش نور بتابد، هفتاد رنگ جلوهگری میكند.
همت و كار مضاعف هم عرصه اقتصاد را شامل میشود هم اجتماع، هم فرهنگ، هم علم، هم سیاست و... و در يك كلام در نظام اسلامی هركس هرجا هست، همان جا را مركز دنیا بداند و بهترین عملكرد را داشته باشد.
5. و نكته آخر اينكه؛ شعار امسال بايد در چارچوب پيشرفت و عدالت تعريف شود. اگر در دهه جديد و سوم انقلاب، بار معنايی اصلاح الگوی مصرف بيشتر بر روی عدالت سنگينی میكرد امسال اين بار بر دوش پيشرفت سنگينی میكند.
پيام نوروزى به مناسبت آغاز سال 1389 29/12/1388
[ حجم فایل : 87 کیلوبایت ]
اصل قضیه محبت است...
از فرمایشات حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب درباره ازدواج جوانان
حجم فایل: ۱۵۳۴ کیلوبایت
دانلود فایل صوتی كشتی نجات : از فرمایشات حضرت آقاخامنه ای مقام معظم رهبری
دانلود فایل صوتی كشتی نجات
فایل صوتی كشتی نجات با مدت 00:02:29 را می توانید با توجه به پهنای باند اینترنت خود از یکی از سه لینک مستقیم زیر دریافت کنید :
کيفيت پایین 16K و حجم 294 کيلوبايت
کيفيت متوسط 32K و حجم 581 کيلوبايت
کيفيت بالا 64K و حجم 1.14 مگابايت
راز انگشتری "حدید" مولایمان ...
راز همان انگشتری «حدید»
که وقتی امیرالمومنین حضرت علی (ع) به میدان جنگ میرفتند، به انگشت خود میانداختند...
این روزها رهبر ما با همان نگین انگشتر علی(ع) در جنگ خیبر، به جنگ سران کفر رفته است. روی این "حدید" نقش بسته "یا ظافر". مولای ما پشت فتنه سران فتنه را با همان "شرف الشمس" بر زمین زد. "حدید" برای نبرد ماه است با آنها که می خواهند جلوی ظهور خورشید را بگیرند. جنگ بزرگ تری در راه است. شب پرستان می خواهند تاریکی را جهانی کنند ولی حضرت ماه به استقبال نور خورشید رفته است. ای نیرومند شکست ناپذیر! ای ظافر! "حدید" را دگر بار بر اغیار ظفر ده. ای ظفر دهنده! دست جانباز ماه را به دست خورشید برسان و "حدید" را در این جنگ جدید، ظافر باش. یا ظافر.
مولای ما،
رهبر ما،
آقای ما،
این را مطمئن باش که
ما سربازانت
آماده ی آماده ایم
الگوی ما «اباعبدالله الحسین (ع)» است...
آرزوی ما رفتن به کربلاست و عاشورایی شدن...
پس مارا از مرگ هراسی نیست، که مولایمان صاحب الزمان (عج) منتظر ماست...
سر میدهیم ، ولی تن به ذلت نمیدهیم
یاعلی ما آماده ایم
جنگ نرم یا جنگ سخت فرقی نمیکنه
از تو به یک اشاره ، از ما به سر دویدن...
مقتدر مظلوم
مقتدر مظلوم
فایل مقتدر مظلوم با مدت 00:03:42 را می توانید با توجه به پهنای باند اینترنت خود از یکی از سه لینک مستقیم زیر دریافت کنید :
کيفيت پایین 16K و حجم 437 کيلوبايت
کيفيت متوسط 32K و حجم 870 کيلوبايت
باید قدرتمند باشیم...
باید قدرتمند باشیم
فایل باید قدرتمند باشیم با مدت 00:02:26 را می توانید با توجه به پهنای باند اینترنت خود از یکی از سه لینک مستقیم زیر دریافت کنید :
کيفيت پایین 16K و حجم 290 کيلوبايت
رهبر بر كرانه خليج فارس
گزارشی از حاشيههای همراهی رهبر در الحاق ناوشكن جماران به ناوگان دریایی ایران در خلیج فارس
1- متن خبر، اصل حاشيه
در حالی كه نيروهای آمريكايی در كشورهای افغانستان و عراق از مدتها پيش
مستقر هستند، تعداد زيادی پايگاه فعال دريايی و هوايی و زمينی هم در
كشورهای قطر، بحرين، امارات، عربستان و ... دارند. اينها به غير از
شناورهای سطحی و زيرسطحی ريز و درشتشان در محدوده خليجفارس، دريای عمان و
اقيانوس هند است.
به همهی اينها اضافه كنيد دو زيردريايی اسرائيلی و كلی شناور عملياتی از
حدود 20 كشور كه اكثراً همپيمان آمريكا هستند. اين آرايش نعل اسبی (كه
هلال اين نعل به سمت جنوب است) يك كانون توجه بيشتر ندارد؛ ايران. از آن
طرف هم «هيلاری كلينتون» وزير خارجه آمريكا و رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا
يكیيكی كشورهای منطقه را گَز میكنند و در اين ديد و بازديدها موج جديدی
از پروژه «ايرانهراسی» را به راه میاندازند. فرض كنيد اين شرايط در مورد
ايران نبود و يك كشور ديگر (هر چقدر هم كه میخواهد قدرتمند باشد) در اين
شرايط قرار میگرفت. فكر میكنيد شخص اول آن مملكت چه تدبير و واكنشی
نسبت به اين آرايش شيطنتآميز نشان میداد؟
چهارشنبه 28بهمنماه، رهبر انقلاب در
ديدار مردم تبريز به اين تحركات اشاره كرد و به آن تاخت. اين اشاره
مورد توجه ويژه رسانههای خارجی قرار گرفت. رسانههايی كه هنوز خبر
نداشتند رهبر فقط دو روز بعد به نزديكترين نقطه از خشكی اين كشور با
كانون تجمع دشمن خواهد رفت تا مقتدرانه، اولين ناوشكن كلاس موج را به
ناوگان دريايی ايران ملحق كند و اينچنين برايشان خط و نشان بكشد.
خبر اين ماجرا يك روز زودتر به ما رسيد، سفر رهبر به بندرعباس. قرار مثل
هميشه اين بود كه برای اين ماجرا حاشيهنويسی كنم. برای اولين بار ولی فكر
میكنم اصل خبر و ماجرا خودش مهمترين حاشيه است؟ رهبر انقلاب و فرمانده
كل قوا در خلیج فارس، ناوشكن هلیكوپتربر و موشكانداز جماران را به
ناوگان دريايی ملحق میكند.
برای اولين بار دوست میداشتم به جای اينكه همراه رهبر باشم، همراه مثلاً
وزير خارجه آمريكا باشم و حاشيهنويسی آنها را بكنم وقتی اين خبر را
میشنوند و میفهمند آرايش نعل اسبی و صلهرحمهای خالهزنكیشان هيچ
تاثيری در آنكه میبايد، نداشته است.

برای دریافت این تصویر با اندازهی بزرگتر اینجا را كلیك كنید
2- تكاپو برای ورود مرد باابُهت
همه لباس سفيد پوشيدهاند. نيروی دريايی است و همين لباسهای يكدست سفيدش.
وقتی كنار هم میايستند هم زيبايیشان بيشتر میشود. در همان محوطهای كه
ناوشكن جماران پهلو دارد به حوضچه، گروه موزيك و دستههای ديگر برای
مراسم سان آماده میشوند. دستههای آخری كاركنان كارخانه كشتیسازی و
بچههای همين پروژه اخير هستند.
همه تمرينهای آخرشان را انجام میدهند. فرمانده ميدان پا میكوبد و جملات
ورودی و خوشآمدگويی كه قرار است جلوی رهبر بگويد را با صدای آرام تمرين
میكند، غافل از اينكه ميكروفون روشن است. بقيه ولی به حرفهای او توجهی
نمیكنند. عكاسها و فيلمبردارها بر سر اينكه جايشان ضدنور است، با
مسؤولين برنامه بحث میكنند. اين تكاپوی قبل از آمدن رهبر را دوست دارم.
اين جنبوجوشِ از روی ارادت، برای اين است كه هركسی میخواهد بهترين كار
را برای رهبرش انجام دهد و البته هركس ابُهت حضور اين مرد را قبلاً تجربه
كرده باشد، حق دارد كه كمی هم دلشوره داشته باشد.
جنبوجوشها تبديل به نظم میشود. دو نفر از گروه موزيك كه بالای بلندی
هستند شيپور ورود فرمانده كل قوا را میزنند. رهبر عصازنان وارد میشود.
چنان سكوتی همه جا را میگيرد كه صدای پِرپِر پرچمهای آويزان از ناوشكن
شنيده میشود. اطراف رهبر فرماندهان رده يك ارتش و سپاه و ستاد مشترك و
وزير دفاع ايستادهاند. فرمانده ميدان پا میكوبد و با شمشيری جلوی صورت
جلو میآيد، رهبر يك قدم جلو میرود.
رهبر به جايگاه شهدا احترام میگذارد، جايگاهی كه بالای آن نوشته است:
«موجيم كه آسودگی ما عدم ماست»، بعد بر میگردد و از جلوی صفهای منظم سان
میبيند و میرود به سمت انتهای صفها. جنگ و جدال ما هم با محافظها
شروع میشود كه بگذارند برويم و آنها نمیگذارند و بعد از كشوقوس از پشت
صفها میرويم به سمت انتهای صف. دويدن عكاسها و فيلمبرداری با
دوربينهايشان بامزه است. رهبر هر سه چهار قدم يكبار عصا میزد و قدمهايش
را آنقدر محكم و منظم برمیداشت كه آدم وقتی به جزئيات رفتار او دقت
میكرد، فكر میكرد اين مرجع تقليد سالها يك نظامی كاركشته بوده.
چادر بزرگی كنار ناوشكن زده بودند و تويش صندلی چيده بودند. رهبر آنجا رفت
و فرمانده ارتش خوشآمد گفت و تعدادی از افسران عالیرتبه ارتش هم گزارشهايی مختصر دادند و
رهبر را دعوت كردند به بازديد از ناوشكن.
3- حاشيهنويس بايد در حاشيه باشد!
رهبر از آن طرف سالنها بيرون رفت و ما از اين طرف، گروه موزيك آهنگ سرود
جمهوری اسلامی را نواخت و پرچم رقصرقصان بالا رفت و رهبر با گروه همراه
وارد ناوشكن شد، درست از جايی كه هلیكوپتری روی ناوشكن پارك كردهبود!
اول كار لازم نبود داخل ناوشكن برويم چون فاصله ما با رهبر دو سه متر
بيشتر نبود از بيرون ناو. فرمانده نیروی دریایی كه برای رهبر توضيح میداد به جايی در
دورترها اشاره كرد. رهبر رفت پشت دوربين بزرگی كه روی سهپايه بود و با آن
به سمت اشاره امیردریادار سیاری (فرمانده نیروی دریایی) را نگاه كرد. بعد عصايش را بالا آورد و خودش هم جايی
را نشان داد و از امیردریادار سیاری چيزی پرسيد كه صدای باد نگذاشت بفهميم چه چيزی. از
آن طرف هم دو هاوركرافت غول بيرون آمدند و از جلوی حوضچه رد شدند.
امیردریادار سیاری، فرمانده كل قوا را راهنمايی كرد به سمت داخل ناوشكن و طبق معمول ما شديم آدم اضافه و راهمان ندادند. چند نفر از رفقا پادرميانی كردند و محافظها بالاخره اجازه دادند برويم روی عرشه ناوشكن. ولی همچنان سرتاپايم را برانداز میكردند كه اين آدم با يك خودكار و كاغذ، بدون لباس نظامی و دوربين و ميكروفون و... چه كاری دارد انجام میدهد! روی عرشه یكی از محافظان ايستاده بود و تسبيح میچرخاند. يكی دو قدمی جلو آمد و دستش را روی سينهام گذاشت، درست مثل سفر كردستان. رويش را كرد به دیگر محافظها و سری به علامت سوال تكان داد. بعد پرسيد: شما؟ خواستم بگويم خبرنگارم ولی توی زبانم چرخيد كه دارم حاشيهنويسی میكنم. اين كلمه «حاشيه» هم از آن كلماتی است كه اگر 10 بار هم غسلش بدهی باز هم چندشآور است. حاشيهنويسی؟ لابد يك چيزی شبيه حاشيهسازی و فتنهانگيزی و... است! خلاصه آن برادر محترم كه يكبار هم توی كردستان بدون اينكه متوجه باشد انگشت شصت پايم را لگد كرده بود، برمیگرداندم بيرون. كارد اگر میزدند خونم درنمیآمد. چند سال ديگر بايد صبر كنيم تا فرمانده كل قوا يك بار ديگر در چنين شرايطی باشد و ما هم باشيم و بتوانيم به خلقالله بگوييم چه شده و چه نشده.
4- اين غول آهنی را بيشتر از بچهام دوست دارم
مغموم و آويزان كنار ناوشكن قدم میزدم. طولش تقريباً هم اندازه طول زمين
فوتبال است و عرضش كمی بيشتر از طول هلیكوپترهای معمولی. جلويش يك توپ و
دو تيربار دارد، وسطش چهار موشك چينی و عقبش 4 موشك آمريكايی. میتواند در
شعاع 3000 مايلی عمليات كند و قابليت حمل هلیكوپتر دارد. ايران با ساختن
اين ناوشكن چهاردهمين كشور طراح و سازنده اين دست جنگافزار است. اينها
را مردی سفيدپوش به يكی از بچههای تيم خبری میگفت. نزديك شدم و سلامی
كردم و ايستادم به گوش دادن. افسر سفيدپوش میگفت: يادم نمیرود 12 سال
پيش رهبر توی همين ساختمان ـ و با دست ساختمانی را پشت حوضچه نشانمان داد
ـ آمده بود بازديد، يك ماكتی را از همچين ناوشكن ديد. سؤال كرد و گفتيم
اين ناوشكن چيست و چه خصوصياتی دارد. بعد ايشان گفت خوب شما كه ماكتش را
ساختيد چرا خودش را نمیسازيد؟ بعد هم جدیتر شدند و دستور ساخت ناوشكن با
قابليت حمل هلیكوپتر و پرتاب موشك را صادر كردند. ما 12 نفر بوديم كه
بعد از دستور رهبر تا مدتی گيج بوديم. دو سه ماهی طول كشيد تا به خودمان
بياييم كه میخواهيم چهكار كنيم. مطالعات روی آب و ورقهای مخصوص و
نيازهای خودمان و خصوصيات ناوشكنهای موجود در جهان شروع شد. همان موقعها
بود كه بچهام به دنيا آمد. بعد با دست به ناوشكن اشاره كرد و گفت: اين
غول آهنی همسنِّ بچه من است ولی بيشتر از بچهام دوستش دارم. صبح زود
میآمديم روی آن كار میكرديم و وقتی برمیگشتم خانه هم ساعت 12 ـ 11 شب و
بچه خواب. بچه را مادرش بزرگ كرد، اين غول را هم ما. 65 نفر شبانهروز
مستقيماً روی آن كار كرديم. چهار ساله اصل كار تمام شد، قرار بود موتورش
را يك شركت آلمانی بدهد كه بعد از چهار سال برو و بيا آخرش به خاطر تحريم
نداد. بعد يك شركت فرانسوی قرار شد سيستم رانش را بدهد بعد از سه سال فقط
موتور را داد. ما هم همه طراحیها را براساس موتور آلمانی كرده بوديم،
مجبور شديم كلی ناوشكن را عوض كنيم. حالا فرانسویها هم گيربكس و شفت و
پروانه را ندادند. ديگر تصميم گرفتيم خودمان بسازيم، گفتيم گورپدرشان! يك
روز يكی از بچهها گفت رضا من دارم گيربكس طراحی میكنم. رفتم پای
كامپيوتر ديدم توی اتوكد چند تا دايره كشيده! ولی باور كنيد خودش گيربكس
را طراحی كرد و يك شركت هم توی اصفهان ساخت. فقط 4 ـ 3 كشور توی دنيا
میتوانند يك چنين گيربكسی طراحی و توليد كنند، شاهكار بود، شفت 12 متری
ساختيم. الان ديگر هر شناوری بخواهيم میتوانيم بسازيم. الان از خوشحالی
نمیدانم چهكار كنم. شايد يك مدت بروم استراحت كنم. اين يك شاهكار است.
شما شايد خيلی سر درنياوريد. در خاورميانه و خليجفارس هيچكس حتی فكر
ساختن چنين چيزی را هم نكرده كه ما ساختيمش!
آن دوست خبرنگار كلی به مهندس اصرار كرد كه بِكشدش جلوی دوربين و همين حرفها را تكرار كند ولی مهندس قبول نكرد و گفت: «دو سه نفر ديگر هستند كه بيشتر به گردن اين پروژه حق دارند، بيا ببرمت پيش آنها».
5- گزارش از خزر تا خليجفارس از خليج فارس تا خليج عدن
رهبر از تمام ناوشكن بازديد كردند و دوباره برگشتند توی همان سالن چادری با
صندلیهای پلاستيكی. اين بار فرماندهان گزارش دادند. از گذشته و وضعيت
كنونی، كمبودها و برنامههای آينده. رهبر عصايش را گذاشته بود روی زمين و
دو دستش را روی آن تكيه داده بود و گوش میداد. فرمانده نيروی دريايی وسط
گزارش به ته سالن نگاه كرد و گفت: ارتباط با خليج عدن برقرار است؟ از
انتهای سالن اعلام آمادگی كردند و بعد صدای ناخدای ناوچه ايرانی در خليج
عدن از پشت بيسيم توی سالن پخش شد كه به فرمانده كل قوا گزارش وضعيت داد و
گفت خودش و همه خدمه سربازان گوش به فرمان رهبری (فرمانده کل قوا) هستند.
رهبر پرسيد: ايشان هم صدای مرا میشنوند؟ گفتند : بله. رهبر هم گفت:
انشاالله موفق باشيد. خداوند متعال به شما كمك كند و بتوانيد مايه سربلندی
كشور و نظام اسلامی باشيد. به همه كاركنان ناوتان سلام ما را برسانيد. [از اینجا بشنوید]
چرت از سرمان پريد وقتی صدای ناخدای ايرانی را از آن سمت دنيا شنيديم. نگاه
كردم به آقای خامنهای، مرجع تقليدم كه نشسته بود روی صندلی سمت چپش پرچم
ايران بود و بالای سرش سمت راست عكس امام. بالای سرشان هم اين آيه قرآن:
«وَقَالَ ارْكَبُوا فِيهَا بِسْمِ اللَّهِ مَجْرَاهَا وَمُرْسَاهَا1».


رهبری يعنی نگاه استراتژيك به همه چيز
ما كه از گزارشهای فرماندهان چيز زيادی متوجه نمیشديم، منتظر بوديم رهبر
انقلاب بهعنوان رهبر و فرمانده صحبتهايش را شروع كند: امروز برای من روز
شيرين و دلپسندی بود. نه فقط به خاطر اينكه يك ناوشكن به نيروی دريايی
ملحق شد، بيشتر از اين جهت كه جوانان و كاركنان هوشمند ما نتيجه اميد،
اعتماد و توكلشان را به چشم ديدند و اين آنها را مُصر خواهد كرد به
برداشتن گامهای بلند ديگر و اساس كار همين است... نيروی انسانی ما بايد
آنچه خدا در وجودش به وديعت گذاشته از استعداد و توانايی، به عمل برساند و
از بزرگی كارها نترسد ... آن روزی كه در همينجا بحث ساخت اين ناوشكن
مطرح شد، در همان ديدار بعضیها بودند كه فكر میكردند اين كار شدنی نيست،
نه فقط شدنی بود بلكه اين ناو در برابر همت امروز شما كار چندان بزرگی هم
نيست، هرچند میدانم چقدر برايش زحمت كشيده شدهاست... ما 800 ـ 700 سال
سابقه دريانوردی داريم. با اين سابقه و توانايیهای ملی و هوش جوانانمان
چرا بايد اين قدر عقب مانده باشيم كه از به دست آوردن اين رزمناو اينقدر
ذوقزده باشيم، در طول اين قرنها به ما جفا شده، نه فقط از طرف
بيگانگان، بلكه بيشتر از طرف حاكمان فاسد. جمهوری اسلامی اگر فقط همين يك
كار را كرده باشد كه روح خودباوری را به اين ملت برگردانده باشد، ساليان
سال بايد شكرگزارش بود... هرچه پايمردی و ايستادگی شما بيشتر باشد، خشم
دشمن بيشتر میشود ... بعد از 22بهمن كه حركت عظيم مردمی را ديدند، خشمگين
شدند. حرفهايی كه امروز آمريكايیها میزنند از صدر تا ذيلشان، نشان
دهنده عصبانيت است كه نمیدانند بايد چه كار كنند... حرف تكراری و از
دهنافتاده توليد سلاح هستهای نشاندهنده ضعف و زبونی دشمن حتی در زمينه
تبليغاتی است. سلاح هستهای در احكام و اعتقادات و براساس قرآن حرام است و
ما هيچوقت دنبال آن نيستيم... دشمن بايد از اين بترسد: بيدار كردن روح
حماسه در امت اسلام و ما اين كار را خواهيم كرد... كشورهای همسايه و حوزه
خليجفارس در طول گذر زمان فهميدهاند ما برايشان تهديد نيستيم. عنصری كه
امنيت اين منطقه را مخدوش میكند حضور بيگانه و مخصوصاً آمريكاست، اينها
آرزو میكنند اختلافات بين كشورهای خليج فارس را.... جمهوری اسلامی متكی
به دل ميليونها انسان است، ميليونها انسان كه با هم فرياد نفرت از
استكبار و پافشاری بر جمهوری اسلامی سر میدهند، آن هم 30 سال، اين فرياد
در تاريخ ماندگار است.
رهبر انقلاب اول از آنهايی كه ناوشكن را ساخته بودند تشكر كرد و بعد سعی
كرد بفهماند ناوشكن مهم نيست، خودتان مهم هستيد و اين روحيه و اعتماد
بهنفستان. بعد هم دشمن را به چالش كشيد كه ما بدون اتكاء به سلاح و مهمات
و با بيدار كردن روح حماسه در همه امت مسلمانان دنيا ـ كه در نقاط حساس
دنيا هم هستند ـ پا به عرصه مبارزه میگذاريم و چقدر بد است كه بعضی
رسانههای ما از حضور رهبر و فرمانده كل قوا در كرانه خليج فارس فقط به
الحاق ناوشكن جماران به نيروهای دريايی اشاره كردند و پيامی كه رسانه
دشمنان به خوبی متوجه آن شدند، بعضی رفقا متوجه نشدند!
چرا اذان را تذكر نداديد؟
رهبر بعد از به چالش كشيدن همهی دنيا گفتند: مثل اينكه وقت گذشته، اذان
شده؟ گفتند: شده. رهبر گفت: بايد تذكر میداديد كه از اذان نمیگذشتيم و
بعد بلند شد. خواب از سرمان پريده بود. رفتيم برای نماز. در صفهای نماز
سلسلهمراتب نظامی به هم خورد.
مرجع تقليد ايستاد بهعنوان پيشنماز، توی صف اول كارگر ساخت ناو ايستاد و
فيروزآبادی رئيس ستاد مشترك نیروهای مسلح صف آخر و خواندن نماز شكسته در كنار
ناوشكن جماران و خليجفارس يادمان آورد تهران نيستيم. بعد از نماز هم رهبر
انقلاب نشست بالای سفرهای بلند كه همه كاركنان پروژه ناو و همه فرماندهان
نظامی باز هم بدون رعايت سلسلهمراتب نظامی نشسته بودند. همه با هم
سبزیپلو با شيرماهی خورديم كه يادمان باشد تهران نيستيم. آفتاب ظهر بعد از
نهار هم به سرمان میزد در ابتدای ماه پايانی زمستان و عرق از سر و
رویمان میريخت. ناوشكن سرجايش ايستاده بود و پرچم ايران بالايش در باد
پِرپِر میخورد، وقتی ما برمیگشتيم.
1: وَقَالَ ارْكَبُوا فِيهَا
بِسْمِ اللَّهِ مَجْرَاهَا وَمُرْسَاهَا إِنَّ رَبِّی لَغَفُورٌ رَّحِيمٌ
﴿هود: ٤١﴾
6-
7-
منبع: پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
دل نوشت:
ایران با اسلام و جمهوری اسلامی است که به اوج اقتدار در جهان خواهد رسید؛ نه با هیچ نظام و سیستم سیاسی دیگری...
زنده باد «جمهوری اسلامی ایران»
ایران با جمهوری اسلامی است که به قدرت هسته ای ، نظامی ، علمی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی در منطقه خاورمیانه و جهان تبدیل خواهد شد.
کور شود چشم دشمنان ایران اسلامی!
ای آمریکا و نوکران امریکا از دست ما عصبانی باشید و در آن عصبانیتتان بمیرید...
مرگ بر امریکا و نوکران و مزدوران رنگی اش!
دستخط رهبر انقلاب در دفتر یادبود ناوشكن جماران
دستخط رهبر انقلاب در دفتر یادبود ناوشكن جماران

روح حماسه و عزت
تمام بودونبودم فدای خامنه ایست
هنوز
عهد ومرامی که داشتم دارم
و جان نیمه تمامی که
داشتم دارم
به همرهان که جفا می کنند
می گویم
اگر چه گفته ام اکنون
بلند می گویم
که تا به چشمه حیات روزنه
ایست
تمام بودونبودم فدای خامنه ایست
موافقت رهبر معظم انقلاب با عفو و تخفيف مجازات 960 نفر از محكومان دادگاهها

همزمان با سي و يكمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي حضرت آيتالله خامنهاي با عفو 960 نفر از محكومان محاكم عمومي و انقلاب، سازمانهاي قضائي نيروهاي مسلح، و تعزيرات حكومتي موافقت كردند.
به نقل از پايگاه اطلاعرساني دفتر مقام معظم رهبري:
آيتالله آملي لاريجاني رئيس قوه قضائيه به مناسبت سي و يكمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي طي نامهاي به رهبر انقلاب اسلامي پيشنهاد عفو 960 نفر از محكومان را كه در كميسيون مربوط واجد شرايط لازم تشخيص داده شدهاند، ارائه كرده بود، كه مورد موافقت مقام معظّم رهبري قرار گرفت.
منبع: http://www.leader.ir/langs/fa/index.php?p=contentShow&id=6434
پیام تبریک و قدردانی رهبر معظم انقلاب از ملت شریف ایران در 22 بهمن 88
رهبر انقلاب در پيامي از حضور شگفتيآفرين ملت در راهپيمايي 22 بهمن قدرداني كردند. متن پيام به اين شرح است:
بسمالله الرحمن الرحيم
ملت عظيمالشان و شگفتيآفرين ايران
خسته مباد گامهاي استوارتان؛ سربلند باد پرچم همت و آزادگيتان. درود
خدا بر عزم راسخ و بصيرت بيهمتايتان، كه هميشه درلحظهي نياز، صحنهي
رويارويي با بددلان و بدخواهان را عرصهي پيروزي حق ميسازد و نمايشگاهي از
عزت و عظمت ميآرايد.
و سپاس از ژرفاي دل و جان، آفريننده هستي را كه دست قدرت خود را در
عزم و ايمان و بصيرت شما نمايان ساخت و در سي و يكمين سالروز تولد جمهوري
اسلامي، نيرومندي و سرزندگي اين نظام را كه بر ايمان و اعتماد به نفس ملتي
كهن تكيه زده است، بيش از هميشه به رخ دشمنان كشيد.
آيا سي و يك سال آزمون و خطاي چند دولت متكبّر و زورگو كافي نيست كه
آنان را از خواب غفلت بيدار كند و بيهودگي تلاش براي سيطره بر ايران اسلامي
را به آنان تفهيم نمايد؟
آيا حضور دهها ميليون انسان بصير و پرانگيزه در جشن سي و يكسالگي
انقلاب كافي نيست كه معاندان و فريبخوردگان داخلي را كه گاه رياكارانه دم
از "مردم " مينند، به خود آورد و راه و خواست مردم را كه همان صراط
مستقيم اسلام ناب محمدي صليالله عليه و آله و راه امام بزرگوار است، به
آنان نشان دهد؟
دوستان و دشمنان ملت ايران بدانند كه اين ملت راه خود را شناخته و
تصميم خود را گرفته است و براي رسيدن به قله پيشرفت و سعادت با تكيه بر خدا
و اعتماد به قدرتي كه خداوند به او بخشيده است هر مانعي را از سر راه بر
خواهد داشت.
كمك و توفيق الهي يار اين ملت و دعاي حضرت بقيةالله ارواحنا فداه
پشتيبان آنان باد.
سيد علي خامنهاي

(ادامه مطلب همراه با عکس هایی زیبا از راهپیمایی به یاد ماندنی ملت شریف ایران در 22 بهمن 88 ...)
پیرو خط رهبری
خنجر آب دیده را زنگ عوض نمی کند
چهره انقلاب را جنگ عوض نمی کند
بگوی با منافقین، به کوری دو چشم تان
پیرو خط رهبری رنگ عوض نمی کند
به کوری چشم دشمنان و منافقین ایران اسلامی:
آقاخامنه ای دوستت دارم یه عالمه
هرچی بگم بازم کمه ...
میمیرم برای خنده هات
کشته ی اون جذبتیم
لب تر کنی دنیا رو قیامت میکنیم
سران فتنه رو از دار آویزون میکنیم

حضرت آیت الله خامنه ای در منزل
حضرت آیت الله خامنه ای در منزل

«جانم فدای رهبر»
ما نسل سومی ها بهتر از نسل اولی ها و دومی ها قدر ولایت مولا را میدانیم...
«یک یاعلی با سیدعلی»
رهبرا، با اینکه تا به حال از نزدیک شما را زیارت نکرده ام ...
و با اینکه وقتی که برای دیدن شما به جلوی کوچه بیتتان آمدم و مرا راه ندادند! و خیلی خیلی دلم شکست و بغض گلویم را فشار میداد... اما ... ما نسل سومی ها ایمانمان قویتر از این حرف هاست که با یه مویز گرمیمون بکنه و با یه غوره سردیمون بکنه !...
و انشالله تا زنده ام فریاد میزنم که من یکی از «حر» های زمانه و حامی ولایتم...
بیانات رهبر معظم انقلاب در روز 6 بهمن

امروز مهمترین وظیفه آحاد مردم به ویژه جوانان و افراد تأثیرگذار، حضور در صحنه دفاع از انقلاب و نظام اسلامی و اعتماد به مسئولان است، و اصلی ترین وظیفه مسئولان هم تلاش و كار بی وقفه و همه جانبه و تدبیر برای حل مشكلات و سرعت بخشیدن به حركت رو به جلوی كشور است.
علت اصلی توقف و شكست حركت برخی ملتها در جهت اهداف و آرمانهای بزرگ، آماده نبودن برای مواجهه با خطرات بود و یكی از درس های حوادث تاریخی، آماده شدن برای خطرات پیش رو و شناخت دقیق آنها است.
در اوائل انقلاب برخی افراد و جریانها كه مدعی روشنفكری و طرفداری از رأی مردم و خلق بودند و شعار دموكراسی می دادند ، در مقابل خلقی كه نظام اسلامی را با بهای سنگینی برسر كار آورده و به آن رأی داده بودند ، ایستادند و با مردم مقابله مسلحانه كردند. تركیب این جریانها و گروهها که شامل منافقین، افراد كافر، طرفداران غرب، و حتی متظاهرین به دین بودند، ابتدا با سخنان روشنفكرانه به مبانی امام (ره) و جمهوری اسلامی اعتراض كردند و سپس به تدریج میدان مبارزه فكری و سیاسی را به میدان مبارزه مسلحانه و اغتشاش گری تبدیل و برای مردم و مسئولان در زمان جنگ مزاحمت ایجاد كردند.
در جبهه معارضان نظام اسلامی در طول سی سال گذشته ، همواره دو خطای فاحش وجود داشته است، نخست آنكه خود را بالاتر از مردم می دانستند و دوم آنكه به دشمنان ملت دل بسته بودند.
خطای اول معارضان نظام اسلامی ، نتیجه بالاتر دانستن خود ، از مردم ، این می شود كه اگر مردم در یك حركت قانونی ، اقدام و یا انتخابی كردند ، معارضان در مخالفت با اقدام مردم آن را عوام گرایی و مردم را عوام می خوانند.
دلیل بی اثر بودن توطئه های امریكا در سی سال گذشته ، این است كه امروز جمهوری اسلامی ایران دهها برابر قویتر از روزها و سالهای اولیه شده است و به حركت خود با شتاب و قدرت بیشتر ادامه می دهد. آمریكاییها می گویند 45 میلیون دلار بودجه تصویب كرده اند تا از طریق اینترنت جمهوری اسلامی ایران را شكست دهند كه این نشان دهنده اوج درماندگی دشمن است زیرا آنها تاكنون دهها 45 میلیون دلار صرف مقابله با نظام اسلامی از طریق كار دیپلماسی، تحریم، اعزام جاسوس، استخدام مزدور و روشهای دیگر كرده اند ولی به هیچ نتیجه ای نرسیده اند.
دشمنان ملت ایران مدتها طراحی كردند تا بتوانند به بهانه ای در تهران آشوب ایجاد كنند اما نتیجه این طراحی، آیا غیر از بیداری و هوشیاری بیشتر مردم در دفاع از جمهوری اسلامی شد؟. حوادث اخیر باعث شد تا همه مردم برای حضور بیش از پیش در صحنه دفاع از جمهوری اسلامی، احساس وظیفه كنند. البته در مقاطعی برخی طراحی های دشمن برای وادار كردن نظام اسلامی به باج دادن بوده است اما امام بزرگوار (ره) هیچگاه باج نداد و همه بدانند ما نیز از طرف ملت ایران و از طرف خود به هیچكس باج نخواهیم داد.
مهمترین وظیفه آحاد مردم و مسئولان به ویژه جوانان و افرادی كه سخن آنان در میان مردم تأثیرگذار است، حفظ احساس مسئولیتِ حضور در صحنه است. امروز هیچكس نباید بگوید من تكلیف و مسئولیتی ندارم بلكه همه باید در دفاع از نظام جمهوری اسلامی كه دفاع از اسلام، حقوق مردم و عزت كشور است، احساس مسئولیت كنند. مردم همواره این احساس مسئولیت را به اثبات رسانده اند كه نمونه واضح آن راهپیمایی نهم دی بود و در 22 بهمن نیز مردم حضور، آمادگی و سرزندگی خود را همچون گذشته نشان خواهند داد.
بسیجی ، شهید جبهه غریب شهر !
بسیجی ، شهید جبهه ، غریب شهر !
دیدار پرشور هزاران نفر از مردم قم



حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار هزاران نفر از مردم قم، حضور عظیم و تعیین کننده ملت مؤمن، بابصیرت و با غیرت ایران را در راهپیمایی سراسری نهم دی ماه امسال، تجلی دست قدرت خدا و حرکتی ماندگار در تاریخ انقلاب خواندند و تأکید کردند: سلطه گران و جریانهای ضد دین که امروز در شرایط غبارآلود فتنه در مقابل نظام و انقلاب شعار می دهند همان کسانی هستند که سالها زیر پرچم مبارزه با امام و انقلاب صف آرایی کرده بودند و مردم نیز با درک همین شاخص و حقیقت، حضور تعیین کننده خود را در حفظ نظام و انقلاب، بار دیگر ثابت کردند.

حضرت آیت
الله خامنه ای با اشاره به ابعاد مختلف حادثه عظیم 19 دی سال 56 در قم
تأکید کردند: قیام 19 دی مردم قم در 32 سال پیش با ویژگیهایی همچون بصیرت،
موقع شناسی، دشمن شناسی، و مجاهدت، مبدأ تحول و ایجاد جریانی عظیم در ملت
ایران شد که همچنان درس آموز و تأثیرگذار است.
ایشان، اراده و مجاهدت
انسانها را زمینه ساز شاخص شدن برخی روزهای تاریخ، از جمله 19 دی 56
دانستند و خاطرنشان کردند: روز 9 دی امسال نیز از جمله روزهایی است که به
واسطه حرکت عظیم و فوق العاده مردم، در تاریخ ماندگار شد.

حضرت آیت
الله خامنه ای با اشاره به شرایط غبارآلود کنونی تأکید کردند: در چنین
شرایطی، این حرکت مردم، اهمیت مضاعفی داشت و روح ولایت، و روح حسین بن علی
(ع) در آن دیده می شود و همانگونه که امام راحل همواره می گفت تجلی دست
قدرت خدا بود.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه در شرایط فتنه،
کار، دشوارتر و تشخیص سخت تر است، به تبیین فتنه انگیزی جبهه مقابل
امیرمومنان در جنگ صفین پرداختند و افزودند: در آن شرایط سخت و غبارآلود،
جناب عمار یاسر که از یاران خاص و خالص و همیشگی امام علی (ع) بود، به
روشنگری پرداخت تا به افراد متزلزل یادآوری کند که هیچ تفاوتی بین جبهه
مقابله کنندگان با رسول خدا (ص) و دشمنان امیرمؤمنان وجود ندارد جز اینکه
جبهه مقابل حضرت علی (ع) در ظاهر ادعای اسلام و طرفداری از قرآن و پیامبر
را می کند.
حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: از ابتدای پیروزی
انقلاب اسلامی، و در تمام طول حیات امام خمینی (ره) همواره امریکا،
انگلیس، دیگر قدرتهای استکباری، مرتجعین وابسته به نظام سلطه و منحرفان
داخلی در زیر پرچم مبارزه با امام و انقلاب قرار داشتند، و اکنون هم شرایط
به همین صورت است.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: از قبل از انتخابات
ریاست جمهوری تاکنون، امریکا، انگلیس، و رسانه های صهیونیستی در کجا
ایستاده اند؟ جناحهای ضددین همچون توده ای ها، سلطنت طلب ها، و دیگر
مخالفان انقلاب و امام در کجا قرار دارند؟ آیا جز در زیر همان پرچم مقابله
با نظام اسلامی قرار گرفته اند؟ بنابراین صف بندیها هیچ تغییری نکرده، و
این یک علامت و شاخص مهم است.

حضرت آیت الله خامنه ای حماسه بزرگ 9 دی
را نتیجه هوشیاری مردم و درک این شاخص بسیار مهم دانستند و افزودند: اگر
صدها بار برای نعمت هوشیاری این ملت، سجده شکر بجا آورده شود، باز هم کم
است.
ایشان بیداری و حضور مردم را عامل اصلی حفظ انقلاب اسلامی و کشور،
و علت وحشت سران استکبار از حمله به ملت ایران دانستند و افزودند: برخلاف
برخی تبلیغات رسانه ای، مشکل اصلی دشمنان این سرزمین، بصیرت ملت و غیرت
دینی جوانان کشور است.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: با وجود این
غیرت دینی جوشان، جوانان در مقابل برخی مسائل صبر پیشه می کنند که باید هم
چنین باشد ولی هرگاه که زمان حضور در صحنه باشد، در میدان حاضر هستند.
ایشان،
توجه به ناکامی استکبار در محاسبات جهانی و منطقه ای را در تحلیل صحیح
حوادث ماههای اخیر کشور، ضروری دانستند و خاطرنشان کردند: بیداری ملت
ایران، محاسبات استکبار را بر هم زده و سلطه گران با هیاهو و جنجال و
توطئه تلاش می کنند فریاد بصیرت و آمادگی این ملت به گوش امت اسلامی نرسد
و موجب بیداری بیشتر ملتها نشود.
حضرت آیت الله خامنه ای آزردگی وخشم
جوانان عزیز و فرزندان بسیجی ایران را از بی حرمتی عده ای به عاشورای
حسینی و اباعبدالله الحسین (ع)، امری طبیعی دانستند و افزودند: دلهای همه
مردم از این بی حرمتی به درد آمده است اما همه باید مراقب باشیم که با
کارهای بی رویه، به فتنه انگیزی دشمن کمک نکنیم.
ایشان تلاش همه جانبه
دشمنان را برای طراحی فتنه ای پیچیده و یک بازی خطرناک خاطرنشان کردند و
افزودند: در این شرایط غبارآلود باید خیلی با احتیاط و تدبیر و البته در
وقت خود با قاطعیت عمل کرد تا دشمن در فتنه انگیزی ناکام بماند.
حضرت
آیت الله خامنه ای دستگاههای مسئول را به اِعمال کامل و قاطع مُرّ قانون
در برخورد با حوادث اخیر موظف کردند و در عین حال افزودند: افرادی که
مسئولیت و وظیفه قانونی ندارند نباید در این قضایا دخالت کنند.
رهبر
انقلاب اسلامی با اشاره به دعوت قرآن کریم به رعایت عدالت و اعتدال
افزودند: عده ای دشمنی و خباثت می کنند و عده ای نیز از خباثت کنندگان
حمایت می کنند اما اگر در این قضایا بدون دقت و درک کافی عمل شود ممکن است
بیگناهانی که از این خباثت ها بیزارند لطمه جدی ببینند بنابراین همه باید
از حرکت خودسرانه پرهیز کنند و همه چیز بر روال قانون انجام شود.
حضرت
آیت الله خامنه ای حرکت عظیم ملت در نهم دی ماه را، اتمام حجتی برای همه
دانستند و افزودند: مسئولان قوای سه گانه دیدند که ملت چه می خواهد
بنابراین باید وظایف خود را در مقابل مفسدان و اغتشاشگران به خوبی انجام
دهند.
رهبر انقلاب اسلامی همچنین با یادآوری وظایف مسئولان و دستگاهها
در مدیریت صحیح و استمرار حرکت رو به جلوی کشور تأکید کردند دشمن درصدد
است با حوادث ماههای اخیر، چرخ پیشرفت اقتصادی و علمی ایران و روند حضور
قدرتمندانه جمهوری اسلامی در عرصه های بین المللی را تخریب کند و مسئولان
باید با انجام مدبرانه و قدرتمندانه وظایف خود در عرصه های اقتصادی –
اجتماعی – علمی – فرهنگی و سیاسی، این هدف را ناکام بگذارند.
ایشان
حضور مردم در صحنه را بزرگترین ثروت و پشتوانه نظام خواندند و با اشاره به
تبلیغات غلط و مغرضانه رسانه های بیگانه درباره حکومتی بودن راهپیمایی
عظیم نهم دی افزودند: آنها با این گونه تبلیغات، ناخواسته به قدرت مردمی
جمهوری اسلامی اعتراف می کنند چرا که هیچ حکومتی در جهان قادر نیست ظرف 2
روز چنین بسیج عظیم ملی را انجام دهد و دهها میلیون نفر را به خیابانها
بکشاند.
رهبر انقلاب اسلامی در پایان سخنانشان با تجلیل دوباره از
بصیرت و آمادگی ملت عزیز ایران افزودند: در پرتو نَفَس گرم امام راحل عظیم
الشأن و فداکاری شهیدان گرانقدر، مردم و حکومت، در این کشور بزرگ یک حقیقت
واحد به شمار می روند و همه مسئولان از جمله اینجانب، فقط قطره های کوچکی
هستیم در اقیانوس عظیم ملت.


منبع: پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
عکس ها از: خبرگزاری فارس
هویزه در کلام رهبر انقلاب

متن فرمایشات رهبر عظیمالشان انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنهای (دامت برکاته) در دیدار با دهها هزار نفر از مردم قهرمان دشت آزادگان در مزار شهدای هویزه. ( بیستم اسفند 1375)
بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین والصلوه والسلام علی سیدنا و نبینا ابیالقاسم محمد (ص) و علی اله الاطیبین المنتجبین الهده المهدیین المعصومین سیّما بقیّه الله فی الارضین.
خدای بزرگوار را و پروردگار عظیم کریم رحیم را شکر گزاریم که به ما آنقدری فرصت داد و عمر داد که یکی از معجزات بزرگ الهی در تاریخ را به چشم خودمان مشاهده کنیم.
در همین بیابانی که امروز ما جمع شدهایم، یک روزی جمعی از بهترین جوانان و پاکیزه ترین عناصر مؤمن و خالص و صالح ما با غربت به خاک افتادند و شربت شهادت را نوشیدند. آنروز کسی گمان نمیکرد که به این زودی این شهدای عزیز و غریب اینطور جاه و جلال معنوی پیدا کنند و مردم از راههای دور و نزدیک برای زیارتشان بیایند. امروز گنبد و بارگاه و دستگاه معنوی این شهیدان وسیلهای برای توجه به قدرت لایزال پروردگار عالم است.
قدرت خداوند متعال بر همه قدرتهای مادی پیروز است، اراده حضرت حق متعال بر اراده انسانها مسیطر و مسلط است.
آن روز این جوانهای عزیز برای خدا قیام کردند و حرکت کردند. من در آنروزی که این عزیزان به سمت این جایگاه شهادت و فداکاری حرکت میکردند آنها را از نزدیک دیدم، در نزدیکی کرخه نور، شهید عزیز حسین آقای علمالهدی (رضوان الله تعالی علیه) و بقیه جوانانی که همراه او بودند و با دست خالی بدون تجهیزات، اما با دلی سرشار از عشق و ایمان، با قلبی استوار از اتکا و توکل به پروردگار، به این طرف میآمدند. واقعاً انسان یکبار دیگر صحنه صدر اسلام را، صحنه عاشورای حسینی را و کربلا را به چشم خود مشاهده میکرد، وقتی آن جوانها را میدید با عزم راسخ داشتند میآمدند در قلب دریای دشمن.

این بیابان ها را متجاوزان پر کرده بودند. تمام این سرزمین پاک و مظلوم و خونبار در زیر چکمه متجاوزان بود. نیروهای مسلح ما، سازمانهای نظامی ما، همه تلاش خودشان را انجام میدادند، اما این جوانها با دست خالی در راه خدا به جهاد برخاستند.
آنروز شاید عده این جوانها 20 یا 30 نفر بیشتر نبود. 20 تا 30 جوان با دست خالی، اما دل استوار از ایمان و توکل به پروردگار، اما در اینجا چندهزار تانک و نفربر زرهی در این بیابان ها مستقر بودند. این جمع کوچک میآمد برای مقابله آن جمع علیالظاهر بزرگ، با ایمان به خدا، با توکل، همچنانی که حسین ابن علی (ع) با جمع محدود در مقابل دریای دشمن ایستاد. قلبش نلرزید. ارادهاش سست نشد، تردید در او راه پیدا نکرد. این جوانها هم همینطور.
من از شهید علمالهدی در همین جا پرسیدم شما چی دارید؛ از سلاح و تجهیزات که دارید میروید؟
دیدم اینها دل هاشان آنچنان به نور ایمان و توکل به خدا محکم است که از خالی بودن دست خودشان هیچ باکی ندارند، حرکت کردند آمدند، خواستار جهاد در راه خدا و پذیرای شهادت در این راه بودند، چون میدانستند حقاند. شهدای ما در هر نقطه این جبهه عظیم با همین روحیه، با همین ایمان جنگیدند.
عزیزان من، برادران و خواهرانی که در این منطقه دشت آزادگان، در هویزه، در سوسنگرد، در بستان، در مناطق دیگر از عشایر مختلف عرب در اینجا هستید یا کسانی که از نقاط دیگر آمدهاید. این یک درس است، یک درس بزرگ برای امروز ملت ایران و برای همیشه تاریخ. در انقلاب هم ما دست خالی داشتیم اما با دل پرایمان و پرعشق با دستگاه تا دندان مسلح دشمن جنگیدیم و بر او پیروز شدیم، البته مبارزه زحمت دارد. اما حق بر باطل پیروز است. در جنگ تحمیلی هم حق با ما بود اگرچه دشمن متکی بود به آمریکا، به غرب به شرق همه او را از لحاظ مادی کمک میکردند اما از لحاظ معنوی دستش خالی بود. دست ملت ما پر بود، دل او از عشق و ایمان پر بود، پیروز شد.
نشانه پیروزی ملت ما خوزستان است. (فریاد تکبیر مردم) شاهد صادق در پیروزی کامل ملت ما همین مردم سلحشور این منطقهاند، مردم هویزه، سوسنگرد، مردم حمیدیه، مردم بستان، مردم بقیه نقاطی که در اینجا هستند.

بنده خودم دیدم همین جا، من زن و مرد مظلوم اهل هویزه را دیدم که به خاطر فشار دشمن مجبور شده بودند وسائل و اشیاء مختصر خودشان را برداند و از خانه خودشان آواره بشوند، این سختیها در مبارزه هست، اما جوان ها، مردمان مؤمن با ایستادگی خود، با شجاعت خود، زن و مرد، با ایثار و فداکاری خود توانستند دشمن را شکست بدهند،
عزیزان من، عزیزان من، برادران و خواهران، امروز هم همینطور است. امروز هم آمریکا و دستگاه استکباری دنیا میخواهد با جمهوری اسلامی معارضه کند. با اسلامی معارضه کند، اما آمریکا بر باطل است، استکبار بر باطل است، ملت ایران حق است؛ ملت ایران میایستد؛ جمهوری اسلامی میایستد، مبارزه میکند و پیروز میشود (فریاد تکبیر مردم) جوانان مؤمن، زن و مرد مؤمن، دختر و پسر مؤمن و مقاوم، در این منطقه، در همه مرزها و در همه مناطق کشور، بر کید دشمن غالب خواهند شد به اذن الله، بدشمنی دشمنان غالب خواهند شد به اذن الله.
هیچ دشمنی در سطح عالم نمیتواند بر مردمی که حق در دست آنهاست، ایمان در دل آنهاست، قیام میکنند برای خدا و برای خدا کار میکنند. هیچ دشمنی بر اینها نمیتواند غلبه کند، هر که باشد، هرچه باشد.
فردای جمهوری اسلامی از امروز بهتر است امروز از دیروز بهتر است هر روزی که بگذرد ملت ایران و جمهوری اسلامی انشاءالله یک قدم به سمت صلاح و فلاح برمیدارد و این کشور و این ملت به اراده پروردگار همه مشکلات را از سر راه خود بر میدارد، با وحدت کلمه با ایمان کامل انشاءالله.
ملت را کشور را، یک کشور آباد آزاد، مستقل، عزیز، بدون اینکه تحمیل هیچ قدرتی از قدرتها را تحمل کند میسازد، بفضل الله و منه و لطفه انشاءالله.
امیدوارم لطف خداوند متعال شما برادران و خواهران عزیز را مشمول لطف و رحمت خود قرار بدهد و من خیلی خوشحال شدم که شما عزیزان را در این صحرای با برکت و در کنار این مرقد و آرامگاه عزیز و شریف زیارت کردم.
برای من امروز یک روز خاطرهانگیز و فراموش نشدنی است.
«والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته»
نياز به هنرمند خودي...

انقلاب وقتي ميتواند خودش را در قالب هنر بياورد، که هنرمند خودي داشته باشد و خودش هنرمندش را پرورش بدهد. البته يک عده از جوانان دارند اين کارها را ميکنند. خيلي هم خوب است. شما هم در هر جا و به هر شکل که هستيد، اين کار را بکنيد. به برّايي اين سلاح توجه کنيد. به بهروري فراوان دشمن انقلاب از اين سلاح توجه کنيد. به اينکه مفاهيم انقلاب، خوب ميتوانند در قالب هنرهاي گوناگون واقع بشوند، توجه کنيد و احساس کنيد که اين يک ارزش است.
بيانات رهبر معظم انقلاب در ديدار اعضاي کنگره شعر حوزه
(15/7/1370)
بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با ورزش

**تاثیر ورزش در سلامت جامعه
اگر ورزش، در زمینه جسم و روح، فضای جدیدی در زندگی انسان باز می کند و توانایی و تندرستی و اراده قوی به کسانی که مخاطب شما هستند می بخشند، تفریحات نیز چنین تاثیری برای جامعه دارد؛ تاثیراتی عمیق، مثبت و سازنده. چرخ عظیم حرکت اجتماعی، جز با کمک و مدد همین عناصر معنوی نمی تواند به یک حرکت سالم ادامه دهد. این امور، در حکم روغن کاری ماشینهاست؛ که بدون آن، اصطکاک زیاد می شود و منجر به از بین رفتن سریع دستگاه می گردد.
**عبادات برای ورزش و تربیت
ای بسا انسانهایی هستند با جسمهای نیرومند و زیبا، ولی با روحهایی لاغر، زشت، ناتوان و ضعیف؛ این به درد نمی خورد. تمام عبادات برای این است که ما ورزش کنیم، تربیت بشویم و پیش بروم. البته باید عبادات را شناخت. عبادات هم جسم و روحی دارند. جسم عبادات، به تنهایی کافی نیست. نماز را که انسان بخواند، ولی در حال نماز، توجه به خود ذکر نداشته باشد، ملتفت نباشد که چه می گوید و با چه کسی حرف می زند، مضامین نماز را بکلی از روی غفلت ادا بکند، این نماز، نماز بی فایده ای است.
**جوان و عبادت
با این که امام رضوان الله علیه از سابق هم اهل عبادت بود- ما شنیده بودیم و اطلاع داشتیم- اما این اواخر که به پایان عمر خود نزدیکتر می شد، با این که انسان وقتی پیر و خسته می شود، همچنان که همه کارهای دیگر برایش سخت می شود، نماز خواندن و عبادت کردن و دعا خواندن هم سخت می گردد، و جوان همچنان که ورزش را راحت می کند، عبادت را هم راحت تر انجام می دهد و نماز را هم راحت تر می خواند- در عین حال پیری و از کارافتادگی تضرع و توجه و اهتمام و گریه اش هم بیشتر می شد و خدای متعال هم به همان نسبت، کارها را درست می کرد و جور می آورد.
**"روزه" و "ورزش"
روزه، یکی از این ورزشهاست. روزه که از آن به عنوان تکلیف الهی یاد می کنیم، در حقیقت یک تشریف الهی است؛ یک نعمت خداست، یک فرصت بسیار ذی قیمت برای کسانی است که موفق می شوند روزه بگیرند؛ البته سختیهایی هم دارد. همه ی کارهای مبارک و مفید، از سختی خالی نیست .بشر بدون تحمل سختی ها به جایی نمی رسد . این مقدار سختی که در تحمل روزه گیری وجود دارد، در مقابل آنچه که از روزه عاید انسان می شود، چیز کم و سرمایه اندکی است که انسان مصرف می کند و سود بسیاری را می برد.
سه مرحله برای روزه ذکر کرده اند؛ هر سه مرحله هم برای کسانی که اهل آن هستند، مفید است:
یک مرحله، همین مرحله عمومی روزه است؛ یعنی پرهیز از خوردن و نوشیدن و سایر محرمات. اگر تنها محتوای روزه ما همین امساک باشد، این منافع زیادی دارد. هم ما را می آزماید و هم به ما می آموزد؛ هم درس هست، هم آزمایش برای زندگی است. تمرین و ورزش است؛ یک ورزش بسیار با اهمیت تر از ورزش جسمانی در این کار وجود دارد.
روایاتی از ائمه علیهم السلام وارد شده است که به همین مرحله از روزه توجه دارد. یک روایت از امام صادق علیه السلام است که می فرماید: « لیستوی به الغنی و الفقیر»؛ خدای متعال روزه را واجب کرده است، تا در این ساعات و روزها، فقیر و غنی با یکدیگر برابر شوند. انسانی که تهیدست و فقیر است، نمی تواند در طول روز هر چه هوس کرد، بخرد و بخورد و بیاشامد؛ اما آدمهای غنی، در طول روز، هرچه هوس می کنند و هرچه که می خواهند، برایشان فراهم است. غنی، حال فقیر و گرسنگی فقیر و تهیدستی او را از به دست آوردن چیزهایی که مورد اشتهای اوست، درک نمی کند؛ اما در روزی که روزه می گیرد، همه یکسانند و با اختیار خودشان، از مشتهیات نفسانی محرومند.
یک روایت دیگر از امام رضا علیه السلام نقل شده است که به نکته دیگری اشاره دارد.
می فرماید: « لکی یعرفوا الم الجوع و العطش و یستدلوا علی فقر الاخره» ؛ در این روایت، به تهیدستی و گرسنگی و تشنگی روز قیامت اشاره می شود. در روز قیامت، یکی از ابتلائات انسان، تشنگی و گرسنگی است که در آن حالت، انسان در مقابل مؤاخذه و سوال و جواب الهی قرار می گیرد. انسان باید در گرسنگی و تشنگی روز ماه رمضان، به آن حالت روز قیامت توجه کند و به آن لحظه بسیار سخت و دشوار متنبه شود.
اهميت ادبيات انقلاب
اهميت ادبيات انقلاب
همين طور که اگر شما تاريخ جنگ را ننويسيد، ديگري ميآيد مينويسد و دروغ مينويسد! ؛ قصه شما را هم اگر شما ننويسيد ، ديگري ميآيد و دروغ مينويسد. من ميبينم آقايي برداشته قصه نوشته و در کتاب خود، روستاهاي خراسان را طور ديگري توصيف کرده است. من خودم خراساني ام و روستاهاي خراسان را ميشناسم. او اين کتاب هاي "اميل زولا" ي فرانسوي را خوانده ، آن را نسبت به روستاهاي اطراف سبزوار تقليد کرده! شما کدام روستا را سراغ داريد که در آن فاحشه خانه است و مسجد نيست؟! آن هم 30 سال پيش؟ اين دروغ نيست؟ قصه، فقط سرگرمي که نيست. صادق ترين تاريخ ها و گزارش هاي تاريخي، همان قصه اي است که نوشته ميشود. آدم، تاريخ و حقايق تاريخي را در آن قصه ميبيند. آيا اگر کسي بخواهد تاريخ شما را تحريف کند، اين بهترين راه نيست؟
اگر شماها همت نکرديد و ننوشتيد و ديگري نوشت، عوضي خواهد نوشت. اگر خوايي ناکرده شماها ننويسيد، اگر شما داستان تهران در روز 22 بهمن و روزهاي پيروزي انقلاب را ننويسيد، کساني خواهند نوشت که قهرمان داستان را همان کساني جلوه ميدهند که در خيابان ها راه ميرفتند و بچه هاي ما را در داخل سنگر ها ميکشتند؛ يعني همان ساواکي ها و ارتشي هاي فراري رژيم شاه.
بيانات رهبر معظم انقلاب
در جمع اعضاي شوراي کتاب سال دفاع مقدس
(2/3/1373)
قرآن و جوان قرآني
قرآن و جوان قرآني
با قرآن بايد مثل آينه مواجه شد؛ پاکيزه، براق، بي زنگار؛ تا قرآن در دل ما منعکس شود. قرآن بايد در جان ما انعکاس پيدا کند؛ اين هميشه و براي همه نيست؛ براي کساني است که دلشان را با صفاي باطن و نفس پاکيزه کنند؛ با ايمان، با باور و با قبول با قرآن مواجه شوند؛ والّا کساني که دل معاند دارد، بناي بر نشنيدن و نفهميدن دارد. نواي قرآن، کلام قرآن و پيام قرآن در دل آنها تآثيري نميکند؛ «ولو انّنا نزلنا اليهم الملائکة و کملّهم الموتي و حشرنا عليهم کل شيء قبلا ما کانو ليؤمنوا الّا أن يشاء الله» ؛ اگر براي برخي افراد زمين را به آسمان بدوزي، اين دل ناباور و زنگار گرفته، نزديک نمي شود و ايمان نمي آورد. لذا قرآن را هم ميخواند ، اما به آن نزديک نميشود.
بايد به قران نزديک شد. شما جوان هاي عزيز و همه جوان هايي که اين حرف را در سراسر کشور ميشنويد ، بدانيد در قران حکمت است ، نور است ، شفا است. عقده هايي که بر سر چالش هاي موجود مادي دنيا در دل و جان انسان بوجود مي آيد، سرانگشت حکمت قراني ميتواند همه اين عقده ها را باز کند؛ اين واقعيت است دلها را باز ميکند شرح صدر ميدهد اميد ميدهد نور ميدهد عزم راسخ براي حرکت در صراط مستقيم ميدهد. با قران بايد واجه شد و اينها را گرفت.
بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار قاريان قرآن کريم
(14/7/1384)




















