رژه نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس

بسم الله الرحمن الرحيم

 نيروي هاي مسلح جمهوري اسلامي ايران در روز آغاز هفته دفاع مقدس (۳۱ شهريور) در کنار مرقد امام راحل (ره) ٬ با اقتدار رژه رفتند:

حضور رئيس جمهور آقاي احمدي نژاد و فرماندهان دلير ارتش جمهوري اسلامي ايران

برای دیدن ادامه عکس های رژه٬ لطفاْ روی گزینه "ادامه مطلب" کلیک کنید...

ادامه نوشته

پرواز هواپیمای جنگنده بمب افکن صاعقه

مراسم جشن نخستین پرواز دو نمونه تولیدی نسل جدید هواپیمای جنگنده فوق مدرن آذرخش به نام "صاعقه" صبح امروز با حضور مقامات عالیرتبه نظامی در منطقه هوایی مهرآباد تهران برگزار ‌شد.

 صاعقه

 

براي ديدن ادامه گزارش روي گزينه "ادامه مطلب" کليک کنيد

ادامه نوشته

عشق يعني...

عشق یعنی دیدار روی یار ...

کليک کن!

خداوند هرگز کافران را بر مومنان تسلطی نداده است

خداوند در آيه ۱۴۱ سوره مبارکه نساء ميفرمايد که:

 

« وَلن يَجْعَلَ اللهُ لِلکافَرينَ عَلي المُؤمِنينَ سَبيلا »

 

« .. و خداوند راهي  را براي  تسلط کافران بر مؤمنان قرار نداده است. »

پرتو عشق از سروده هاي حضرت امام خميني (ره)

 

خواست شيطان بد کند با من ولي احسان نمود

*

از بهشتم برد بيرون بسته جانان نمود

*

خواست از فردوس بيرونم کند، خوارم کند

*

عشق پيدا گشت و ازمُلک و مَلک پران نمود

*

ساقي آمد تا ز جام باده بيهوشم کند

*

بي هُشي از مُلک بيرونم نمود وجان نمود

*

پرتو حسنت بجان افتاده و آنرا نيست کرد

*

عشق آمد دردها را هر چه بُد درمان نمود

*

غمزه ات درجان عاشق بر فروزد آتشي

*

آنچنان کز جلوه اي با موسي عمران نمود

*

ابن سينا را بگو در طور سينا ره نيافت

*

آنکه را برهان حيران ساز تو حيران نمود

 

 

غم دل با که بگويم که مرا ياري نيست *** جز تو اي روح روان هيچ مدد کاري نيست
قلم سرخ کشم بر ورق دفتر خويش *** هان که در عشق من و حسن تو گفتاري نيست

*

((( وحيد )))

فلسطين اِشغالي!

"به نام خدا"

فلسطين اشغالي

لطفا به تصاوير زير خوب توجه کنيد؛ (بهتر بگم به روحيه اشغال گري اسرائيل ملعون نگاه کنيد) :

مرگ بر اسرائيل

مناطق سفيد رنگ٬ مناطقي هستند که بدست صهيونيست هاي ملعون به مرور زمان اشغال شده است.

و مناطق سبز رنگ٬ مناطق زندگي فلسطينيان را نشان ميدهد!

مرگ بر اسرائيل و همه جنگ طلبان و خونريزان عالم...

نياز به هنرمند خودي...

امام خامنه اي

انقلاب وقتي ميتواند خودش را در قالب هنر بياورد، که هنرمند خودي داشته باشد و خودش هنرمندش را پرورش بدهد. البته يک عده از جوانان دارند اين کارها را ميکنند. خيلي هم خوب است. شما هم در هر جا و به هر شکل که هستيد، اين کار را بکنيد. به برّايي اين سلاح توجه کنيد. به بهروري فراوان دشمن انقلاب از اين سلاح توجه کنيد. به اينکه مفاهيم انقلاب، خوب ميتوانند در قالب هنرهاي گوناگون واقع بشوند، توجه کنيد و احساس کنيد که اين يک ارزش است.

بيانات رهبر معظم انقلاب در ديدار اعضاي کنگره شعر حوزه

(15/7/1370)

 

موشک شهاب3

«بسم الله الرحمن الرحیم»

از سال 1986 گزارشهاي دريافتي از ايران حاکي از برنامه توسعه و پيشرفت موشک بالستيکي ميان بردي بود که نامهاي مختلفي از قبيل  Shahab 3،  Shihab 3 ،Shehob 3 و يا Zelzal براي آن برگزيده شده بود.در سال 1993 ايران و کره شمالي همکاريهاي بسيار نزديکي را در جهت برنامه توسعه و پيشرفت موشکهاي سوخت مايع يک مرحله اي No-dong 1 و No-dong 2 آغاز کردند و احتمالا در همان زمان پاکستان نيز براي توسعه و پيشرفت موشکهاي Ghauri1/2 خود به اين برنامه ملحق شد. طراحي موشک No-dong کره شمالي بر اساس تکنولوژي ساخت موشک روسي SCUD B بنا نهاده شده بود که بعدها نيز امتياز ساخت موشکهاي SCUD B و SCUD C را نيز در اختيار کره شمالي قرار داد و آنها نيز نسخه بعدي آن را به ايران فروختند.

موشکهاي No-dong و شهاب ٣ که به نظر مي‌آيد طراحي آنها بر اساس موشکهاي SCUD مدل B و C باشد شايد تنها در مقياس (کوچکتر يا بزرگتر بودن) تفاوت اندکي با هم داشته باشند.

گزارشهاي ارسالي از ايران حاکي از آن است که ايران در حال بررسي خريد امتياز موشک شهاب No-dong کره شمالي و مجموع 150 فروند از اين موشکها مي‌باشد. همچنين ايران در نظر دارد که تمامي مراحل آزمايش برد و پرتاب اين نوع موشکها را در داخل خاک ايران انجام دهد،زيرا کره شمالي با شرايط سختي براي اين آزمايشها از قبيل :عدم صدور مجوز براي پرواز اين موشکها بر فراز خاک ژاپن از سوي اين کشور و فشار وارده از سوي چند کشور جهان از جمله آمريکا به کره شمالي براي ترک سريع برنامه‌هاي موشکي ايران روبه رو است .

در سال 1997 ايران مشغول انجام آزمايش و تست هفت موتور براي توسعه ي برنامه هاي موشکي خود بود که اين موشک شهاب ٣ ناميده ميشد. منابع خبري معتقدند که کره شمالي در فاصله سالهاي 1994 تا 1995 تعداد اندکي موشک احتمالا 5 تا 12 فروند No-dong به همراه 4 خودروي مخصوص حمل موشک به ايران تحويل داده است و اين تحويل‌ها به علت فشار چندين کشور به کره از جمله آمريکا متوقف شد و بار ديگر از سال 1997 از سر گرفته شد. آنچه به نظر مي‌رسد اين است که توسعه و ظهور موشک شهاب ٣ ابتدا با مجوز صنايع هوافضاي ايران ودر نهايت مجلس به انجام رسيد و وظيفه آزمايش و نگهداري و عملياتي نگاه داشتن آن به صنايع موشکي همت در تهران سپرده شد که اين مرکز با در اختيار داشتن موتورهاي موشک و تانکرهاي سوخت ساخته شده در يک مرکز بزرگ و وسيع زير زميني واقع در خوجان به خوبي از انجام ماموريت محوله برآمده است.

 

ايران

براي ديدن ادامه مطلب و عکس ها ٬ روي گزينه "ادامه مطلب" کليک کنيد...

ادامه نوشته

ماه مبارک رمضان

 

به هم روزه داران عزيز و گرامي

(((داش وحيد))) نيز به نوبه خود، حلول ماه مبارک رمضان را به هم مسلمانان جهان بلاخص ايرانيان عزيز و مؤمن تبريک و تهنيت عرض ميکند.

اميدوارم که همه ما در اين ماه مبارک و پر خير و برکت بتوانيم ، براي خود توشه اي با اعمال نيک به آخرت ببريم...

(((داش وحيد)))

بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با ورزش

**تاثیر ورزش در سلامت جامعه

اگر ورزش، در زمینه جسم و روح، فضای جدیدی در زندگی انسان باز می کند و توانایی و تندرستی و اراده قوی به کسانی که مخاطب شما هستند می بخشند، تفریحات نیز چنین تاثیری برای جامعه دارد؛ تاثیراتی عمیق، مثبت و سازنده. چرخ عظیم حرکت اجتماعی، جز با کمک و مدد همین عناصر معنوی نمی تواند به یک حرکت سالم ادامه دهد. این امور، در حکم روغن کاری ماشینهاست؛ که بدون آن، اصطکاک زیاد می شود و منجر به از بین رفتن سریع دستگاه می گردد.

 

**عبادات برای ورزش و تربیت

ای بسا انسانهایی هستند با جسمهای نیرومند و زیبا، ولی با روحهایی لاغر، زشت، ناتوان و ضعیف؛ این به درد نمی خورد. تمام عبادات برای این است که ما ورزش کنیم، تربیت بشویم و پیش بروم. البته باید عبادات را شناخت. عبادات هم جسم و روحی دارند. جسم عبادات، به تنهایی کافی نیست. نماز را که انسان بخواند، ولی در حال نماز، توجه به خود ذکر نداشته باشد، ملتفت نباشد که چه می گوید و با چه کسی حرف می زند، مضامین نماز را بکلی از روی غفلت ادا بکند، این نماز، نماز بی فایده ای است.

 

**جوان و عبادت

با این که امام رضوان الله علیه از سابق هم اهل عبادت بود- ما شنیده بودیم و اطلاع داشتیم- اما این اواخر که به پایان عمر خود نزدیکتر می شد، با این که انسان وقتی پیر و خسته می شود، همچنان که همه کارهای دیگر برایش سخت می شود، نماز خواندن و عبادت کردن و دعا خواندن هم سخت می گردد، و جوان همچنان که ورزش را راحت می کند، عبادت را هم راحت تر انجام می دهد و نماز را هم راحت تر می خواند- در عین حال پیری و از کارافتادگی تضرع و توجه و اهتمام و گریه اش هم بیشتر می شد و خدای متعال هم به همان نسبت، کارها را درست می کرد و جور می آورد.

 

**"روزه" و "ورزش"

روزه، یکی از این ورزشهاست. روزه که از آن به عنوان تکلیف الهی یاد می کنیم، در حقیقت یک تشریف الهی است؛ یک نعمت خداست، یک فرصت بسیار ذی قیمت برای کسانی است که موفق می شوند روزه بگیرند؛ البته سختیهایی هم دارد. همه ی کارهای مبارک و مفید، از سختی خالی نیست .بشر بدون تحمل سختی ها به جایی نمی رسد . این مقدار سختی  که در تحمل روزه گیری وجود دارد، در مقابل آنچه که از روزه عاید انسان می شود، چیز کم و سرمایه اندکی است که انسان مصرف می کند و سود بسیاری را می برد.

سه مرحله برای روزه ذکر کرده اند؛ هر سه مرحله هم برای کسانی که اهل آن هستند، مفید است:

یک مرحله، همین مرحله عمومی روزه است؛ یعنی پرهیز از خوردن و نوشیدن و سایر محرمات. اگر تنها محتوای روزه ما همین امساک باشد، این منافع زیادی دارد. هم ما را می آزماید و هم به ما می آموزد؛ هم درس هست، هم آزمایش برای زندگی است. تمرین و ورزش است؛ یک ورزش بسیار با اهمیت تر از ورزش جسمانی در این کار وجود دارد.

روایاتی از ائمه علیهم السلام وارد شده است که به همین مرحله از روزه توجه دارد. یک روایت از امام صادق علیه السلام است که می فرماید: « لیستوی به الغنی و الفقیر»؛ خدای متعال روزه را واجب کرده است، تا در این ساعات و روزها، فقیر و غنی با یکدیگر برابر شوند. انسانی که تهیدست و فقیر است، نمی تواند در طول روز هر چه هوس کرد، بخرد و بخورد و بیاشامد؛ اما آدمهای غنی، در طول روز، هرچه هوس می کنند و هرچه که می خواهند، برایشان فراهم است. غنی، حال فقیر و گرسنگی فقیر و تهیدستی او را از به دست آوردن چیزهایی که مورد اشتهای اوست، درک نمی کند؛ اما در روزی که روزه می گیرد، همه یکسانند و با اختیار خودشان، از مشتهیات نفسانی محرومند.

یک روایت دیگر از امام رضا علیه السلام نقل شده است که به نکته دیگری اشاره دارد.

  می فرماید: « لکی یعرفوا الم الجوع و العطش و یستدلوا علی فقر الاخره» ؛  در این روایت،  به تهیدستی و گرسنگی    و تشنگی روز قیامت اشاره می شود. در روز قیامت، یکی از ابتلائات انسان، تشنگی و گرسنگی است که در آن حالت، انسان در مقابل مؤاخذه و سوال و جواب الهی قرار می گیرد. انسان باید در گرسنگی و تشنگی روز ماه رمضان، به آن حالت روز قیامت توجه کند و به آن لحظه بسیار سخت و دشوار متنبه شود. 

وقتي کم بخوابيد ...

کاهش هوشياري و کارايي :

فقط 5/1 ساعت کمبود خواب در يک شب، هوشياري (Alertness) در روز بعد را تا 32 درصد کاهش مي ‌دهد.

بررسي‌هاي پژوهشگران نشان داده است که ميزان عملكرد و دقت افرادي كه براي مدت طولاني هر شب كمتر از 6 ساعت مي‌ خوابند، همانند زماني است كه فرد به مدت 3 روز متوالي نخوابد.

اختلال حافظه و شناخت:

بررسي‌هاي پژوهشگران دانشگاه هاروارد نشان داده است که محروميت از خواب، توانايي مغز براي ايجاد حافظه جديد را کاهش مي ‌دهد. در اين مطالعه، پژوهشگران 28 فرد 18 تا 30 ساله را در دو گروه تقسيم کردند. به افراد گروه اول به مدت 30 ساعت اجازه داده نشد که بخوابند، ولي گروه دوم به خانه‌هاي خود رفتند و مثل هميشه خوابيدند.

در ساعت 6 بعد از ظهر روز بعد به همه اين افراد 150 اسلايد از مناظر، اشياء و افراد غير معروف نشان داده شد و در همان حال از مغز آنها اسکن به عمل آمد. اين اسکن‌ها نشان داد که نواحي خاصي از مغز که در حافظه شرکت دارند، در افرادي که دچار کم خوابي نبودند، فعال‌ تر بود. سپس به همه آنها اجازه داده شد که به خانه‌هايشان بروند و استراحت کنند.

عصر روز بعد، مجدداً از اين افراد در مورد اسلايدهايي که روز قبل ديده بودند، امتحان به عمل آمد. به اين صورت که به آنها 225 اسلايد نشان داده شد که 150 تاي آنها همان اسلايد هاي قبلي‌ بودند و 75 تا جديد بودند. نتايج نشان داد که افرادي که روز اول نخوابيده بودند، در تشخيص اينکه کدام عکس‌ها جديد هستند، بدتر از گروه دوم عمل کردند.

کاهش کيفيت زندگي:

کم‌خوابي باعث مي‌ شود که شما نتوانيد به کارهاي مورد علاقه‌تان که نياز به تمرکز و توجه مداوم دارند، مثل ديدن برنامه مورد علاقه در تلويزيون، يا ديدن فيلم در سينما بپردازيد.

آسيب‌هاي شغلي: 

محروميت از خواب، خطر آسيب‌هاي شغلي را تا دو برابر افزايش مي ‌دهد.

حوادث اتومبيل:

بنابر آمار اداره ملي ايمني ترافيک بزرگراه‌هاي آمريکا، رانندگان خواب ‌آلود سالانه مسئول 100 هزار مورد تصادف اتومبيل، 71 هزار مورد جراحت و 1550 مورد مرگ در آمريکا هستند. در يکي از مطالعات، از افراد دچار کم خوابي خواسته شد که پشت دستگاه‌هاي شبيه ساز (سيمولاتور) رانندگي قرار گيرند. نتيجه اين بود که عملکرد آنها معادل و حتي پايين ‌تر از افرادي گزارش شد که دچار مسموميت با الکل يا ساير مواد بودند.

موارد ذکر شده، همگي از آثار سوء فوري و زودرس کم خوابي بودند، ولي کم ‌خوابي در بلند مدت هم عوارض شناخته شده‌اي دارد. از جمله: افزایش فشار خون حمله قلبي، سکته مغزی چاقي، مشکلات رواني نظير افسردگی و ساير اختلالات خلقي، کاهش تمرکز و آسيب‌هاي بلند مدت ناشي از تصادف.

حتي يك مطالعه طولاني مدت 15 ساله كه توسط محققان دانشگاه Yale آمريکا صورت گرفته است، نشان داد كساني كه كمتر از 6 ساعت يا بيشتر از 8 ساعت در طي روز مي ‌خوابند، بيش از كساني كه حدود 7 ساعت مي ‌خوابند، در معرض ابتلا بهدیابت نوع ۲ قرار دارند.

قابل توجه خانم هاي علاقمند به كفش پاشنه بلند

بسياري از خانم ها علاقمند به پوشيدن كفشهاي پاشنه دار هستند تا خوش تيپ تر به نظر بيايند، درحالي كه اغلب از خطرات ناشي از آن بي اطلاع اند.

براساس اطلاعات انجمن پزشكي بيماري هاي پا، كفشهايي كه پاشنه ي  بلندتر از 5 سانتيمتر داشته باشند، از نظر بيومكانيكي و ارتوپدي غيرقابل قبول هستند، چون موجب مي شود فرد در معرض افتادن و آسيب ديدن باشد. به علاوه باعث تخريب وضعيت پا و مشكلات عديده اي خواهد شد.

كفش پاشنه دار حالت پا را تغيير مي دهد و گاهي مانع عملكرد درست پا مي شود. اين قرار گرفتن طولاني مدت پا در قالب اين كفش ها موجب كوتاه شدن تاندون آشيل مي شود كه ماهيچه ساق پا را به پاشنه وصل مي كند . اين وضعيت تاندون  را حساس و دردناك مي كند.  پوشيدن مداوم اين نوع كفش برآمدگي اي درپشت پاشنه بوجود مي آورد  كه حاصل از اصطكا ك پشت كفش با پاي فرد است.

بهترين و راحت ترين نوع كفش براي بانوان كفشي است كه پاشنه اي پهن و راحت داشته باشد كه طول آن حداكثر 1 تا 2 سانتيمتر باشد.

با  پوشيدن كفش پاشنه بلند،  فرد قدم هاي كوتاه تري برمي دارد تا تعادلش حفظ شود و زمين نخورد، از اين رو فشار زيادي به پا وارد مي شود .

اگربه اين مدل كفش علاقمند هستيد بهتر است  نيمي از روز كفش هاي راحت بپوشيد و يا كفش هاي پاشنه بلند را  به طور متناوب با كفشهاي كتاني و كفش هاي پاشنه كوتاه  بپوشيد تا پاي شما  آسيب كمتري ببيند.

اذان در مناره‌های نيويورک

مسلمانان آمريكا  به يكي از مهمترين اقليت‌هاي ایالات متحده  تبديل شده‌اند.

تا چند وقت پيش، نوع نگاه رسانه‌هاي آمريكا به مسلمانان و چيزي كه آنها پديده مسلماني مي‌گفتند خصمانه بود. تا چند سال پيش مي‌شد آرنولدشوارتزينگر را ديد كه به عنوان قهرمان  فيلم «دروغ‌هاي حقيقي» يك عرب مسلمان تروريست را با موشك هواپيما منفجر مي‌كند و به تدريج اعراب به عنوان نمايندگان مسلمانان جاي روس‌ها را در نقش منفي فيلم‌ها مي‌گيرند.

اما مسير ماجرا از چند وقت پيش تغيير كرد؛ از وقتي كه جمعيت مسلمان آمريكا به تدريج افزايش يافت و يك اقليت قدرتمند در جامعه آمريكا شكل‌ گرفت؛ اقليتي كه پشتوانه‌ مالي قوي‌اي نيز در خاستگاه جغرافيايي خود داشتند.

 همه اينها به علاوه بسياري عوامل ديگر، باعث شد رويكرد رسانه‌ها نسبت به اين اقليت آمريكايي تغيير كند و نظرسنجي‌اي كه يك نشريه آمريكايي(نيوزويك) در مورد اين اقليت انجام داده است هم نشان مي‌دهد كه انگار جامعه آمريكا هم سعي مي‌كند با پديده اسلام كنار بيايد. رسانه‌ها سعي مي‌كنند روش دوستانه‌تري را در پيش بگيرند و واقع‌بينانه‌تر برخورد كنند و اينها با توجه به شرايط فعلي جهان و سياست‌هاي دولت آمريكا، وضعيت متضادي را پديد آورده است.

 

گزارش اقليت

طبق آمارها در آمريكا بين 3 تا 6 ميليون مسلمان زندگي مي‌كنند كه 60 درصد آنها را جوانان بين 18 تا 29 سال تشكيل مي‌دهند. اكثر اين مسلمانان، مهاجريني هستند كه بعد از سال 1965 – كه قوانين مهاجرت آمريكا تغيير كرد – به اين كشور رفته‌اند. به گفته خانم كيت اليسون، اولين عضو مسلمان كنگره آمريكا: «ايده اصلي اين مهاجرت، نبود هويت تاريخي در آمريكاست و جامعه‌اي كه اغلب حول مجموعه‌اي از قوانين شكل مي‌گيرد تا هويت فرهنگي يا نژادي».

 

در آمريكا برخلاف اروپا، مسلمانان در كلوني‌هاي خاص و محيط‌هايي شبيه گتو زندگي نمي‌كنند، آنها درست مانند بقيه افراد جامعه هستند و طبق آمارها از نظر سطح درآمد، تحصيلات و اشتغال تفاوت چنداني با ميانگين جامعه ندارند. همين مسئله باعث مي‌شود اسلام راحت‌تر در بين جامعه پخش شود و ارتباط افراد غيرمسلمان با مسلمانان محدوديت خاصي پيدا نكند. به گفته بسياري از مسلمانان، عبادت در آمريكا به خاطر مذهبي‌تر بودن مردم آن كشور راحت‌تر است.

ابوپاتل – يك مسلمان اهل شيكاگو – مي‌گويد: «در آمريكا وقتي من مي‌گويم كه وقت نماز است، دوستان مسيحي‌ام ممكن است راجع به نحوه عبادت از من سؤال كنند اما اهميت عبادت را درك مي‌كنند. با اين حال، زماني كه در انگلستان زندگي مي‌كردم، با گفتن اين جمله نگاه‌ها تغيير مي‌كرد».

 

طبق مطالعه انجام شده توسط مجله نيوزويك، 69 درصد آمريكايي‌ها معتقد بودند دانشجويان مسلمان آمريكا بايد اجازه داشته باشند، به راحتي از حجاب استفاده كنند اما اين مسئله در بعضي از كشورهاي اروپا تبديل به يك معضل شده است و شايد به همين دليل است كه عبدالله گل دخترش را براي تحصيل به يك كالج آمريكايي فرستاده است تا بتواند حجابش را هم حفظ كند.

 

آمريكايي‌ مسلمان يا مسلمان آمريكايي

به‌رغم بسياري از تبليغات رسانه‌اي، تا قبل از 11سپتامبر 2001، شايد جامعه مسلمانان آمريكا يك جامعه نامرئي بود؛ بيشتر آمريكايي‌ها تا آن زمان تنها مسلماناني كه مي‌شناختند مالكوم ايكس و محمدعلي كلي بودند كه هر 2 را هم دوست مي‌داشتند اما با انفجار برج‌هاي تجارت جهاني ناگهان جامعه آمريكا متوجه يك گروه اقليت شد كه سياستمداران مي‌گفتند ممكن است خطرناك باشند.

مسلمانان بعد از 11 سپتامبر ناگهان بيشتر ديده شدند؛ كساني كه از حجاب استفاده مي‌كردند؛ كساني كه به مسجد مي‌رفتند و آسيايي‌هايي كه مسلمان به نظر مي‌رسيدند، تبديل به يك عامل وحشت شدند. حملات نژادپرستانه هم نسبت به اين گروه اقليت افزايش پيدا كرد. روزنامه‌ها عكس زن مسلماني را چاپ كرده بودند كه با حجاب در خيابان راه مي‌رفت و تابلويي در دست گرفته بود كه روي آن نوشته شده بود: «به من شليك نكنيد».

 

اما اين همه تبليغات و واكنش‌ها، نتيجه عجيبي را به دنبال داشت. مظفر چيستي – مسلمان اهل نيويورك – مي‌گويد: «بعد از اين واقعه بود كه عده زيادي از مردم كه تا آن موقع خود را يك آمريكايي فرض مي‌كردند، يادشان آمد كه اول يك مسلمان‌اند». طبق مطالعات انجام شده توسط كالج هميلتون در سال 2002 با كمال تعجب مشاهده شد كه ميل به استفاده از حجاب بعد از 11 سپتامبر افزايش بيشتري پيدا كرده است و الان تقريبا يك سوم زنان مسلمان آمريكايي هر روز از روسري استفاده مي‌كنند.

حملات عليه مسلمانان باعث اتحاد آنان شد و بسياري از مسلمانان از سايه خارج شدند و خود را به جاي يك آمريكايي مسلمان، يك مسلمان آمريكايي معرفي كردند.

راضي محي‌الدين - مهاجر هندي مسلمان - مي‌گويد: «بعد از 11سپتامبر، مسئوليت ما به عنوان يك مسلمان عوض شد. با اتفاقاتي كه افتاد ما مجبور بوديم تصميم بگيريم و ببينيم كه كجا ايستاده‌ايم؟ آيا بايد از اعتقادات‌مان دور شويم يا بيشتر از آن دفاع كنيم. خصوصا زماني كه به آن توهين مي‌شود».

راضي محي‌الدين بعد از 11سپتامبر، اولين كاري كه كرد ايجاد يك پناهگاه براي مسلمانان در يك مسجد بود. او فرزندانش را از مدرسه عادي خارج كرد و آنها را به يك مدرسه اسلامي در مسجد فرستاد. بقيه مسلمانان هم واكنش‌هاي مشابهي داشتند. ميزان شكايت‌ها در مورد حقوق شهروندي مسلمانان افزايش زيادي يافت. فقط در سال2006، 2500 مورد شكايت توسط مسلمانان آمريكا در مورد نقض حقوق شهروندي‌شان به دادگاه‌ها ارائه شد.

 

تلاش‌هاي زيادي براي داشتن عكس باحجاب در گواهينامه‌ها انجام شد همچنين 6 امام جماعت  به خاطر خواندن نماز در فرودگاه از پرواز منع شدند. اتحاد ناخواسته‌اي بين مسلمانان در حال شكل گرفتن بود كه سياستمداران آمريكايي، سعي مي‌كردند آن را انكار يا بي‌اهميت قلمداد كنند.

جورج بوش در يك جلسه پرسش و پاسخ، هنگامي كه سعي داشت يك آمريكايي پاكستاني‌الاصل را مجاب كند كه او در يك كشور آزاد زندگي مي‌كند، با عكس اين مسئله مواجه شد. فريد صديق براي جورج بوش توضيح داد كه هنوز با گذشتن 6 سال از واقعه 11سپتامبر، او نمي‌تواند در هواپيما از جايش بلند شود و مثلا به دستشويي برود چون اين كار او موجب نگراني و اضطراب مسافراني مي‌شود كه تبليغات ضد اسلام رسانه‌ها آنها را وحشت‌زده كرده است.

مشكلات مسلماني

طبق آمارها، بيشتر مسلمانان آمريكا مهاجرند و درصد كمتري متولد آمريكا هستند اما همين گروه كمتر و حتي بعضي از همان مهاجران هم نسبت به كساني كه در يك كشور با اكثريت مسلمانان زندگي مي‌كنند، اطلاعات كمتري نسبت به اسلام دارند يا حداقل دسترسي‌شان به منابع آموزشي اسلام محدودتر است.

در آمريكا بيشتر وظايف آموزش اسلام توسط مساجد و امام جماعت مساجد انجام مي‌شود. اما گاهي اوقات، مشكلات از همين جا شروع مي‌شوند. به گفته بسياري از مسلمانان، مشكل اين است كه اسلام در اين مساجد توسط كساني آموزش داده مي‌شود كه به خوبي با فرهنگ آمريكا و جامعه‌اي كه مخاطبان‌شان در آن زندگي مي‌كنند آشنا نيستند.

 

اكثر اين معلمان افراد تبعه لبنان يا عربستان سعودي هستند كه مدت كوتاهي است وارد آمريكا شده‌اند. ماجراي مهم‌تر در اين مساجد، اين است كه بيش از 50درصد مساجد آمريكا كمك‌هاي مالي بيشتري از عربستان سعودي دريافت مي‌كنند و حاميان عرب اين مساجد انتظار دارند كه امامان جماعت فرقه وهابيت را تبليغ كنند و گسترش دهند.

 

جزوه‌ها، كتاب‌ها و معلمان آموزش ديده‌اي كه از عربستان براي آموزش اسلام وهابي به آمريكا فرستاده مي‌شوند، گواهي بر اين مدعاست. در اين مساجد، همان‌طور كه انتظار مي‌رود شيعه و بقيه گروه‌هاي مسلمانان تخريب مي‌شوند.

اين مسئله باعث نگراني خانواده‌هايي شده است كه شاهد آموزش تندروي‌ها و تعصب‌هاي زياد توسط اين امامان جماعت هستند.  به همين دليل، بعضي مساجد با كمك‌هاي عربستان مخالفت مي‌كنند. حثوت - امام جماعت يكي از اين مساجد  مي‌گويد: «اين كمك‌ها آن‌قدر مشكل‌آفرين هستند كه هيأت امناي مسجد، مانع دريافت آنها شود». او مي‌گويد: «پول خارجي نه ‌تنها مشكل‌آفرين است، بلكه مي‌‌تواند خطرناك هم باشد چون وابستگي مي‌آورد».

 

اما مساجدي هم هستند كه به راحتي در مسير برنامه سعودي‌ها قرار مي‌گيرند. امام جماعت مسجد الصفات نيوجرسي بعد از سال‌ها آموزش اسلام، به خاطر دريافت اين كمك تغيير رويه داد و عقايد تندروانه‌اي را در پيش گرفت. او حتي كلاس‌هاي آموزش اسلام را تعطيل كرد چون معتقد بود به اندازه كافي اسلامي نيستند و اسلام اصيل را آموزش نمي‌دهند و به جاي آن جلساتي را تشكيل داد كه ايدئولوژي سلفي را تبليغ مي‌كردند. به خاطر همين تندروي‌ها و تعصبات بود كه نگراني خانواده‌هاي مسلمان، شكايت از او و جريمه اين امام جماعت را به دنبال داشت.

در حال حاضر، تنها چيزي كه بيش از همه، جامعه مسلمان آمريكا را نگران مي‌كند، در كنار نژادپرستي و آزار و اذيت و محدوديت، ترس از افتادن به دامن تندروي و تعصب است . 5سال پيش جمعيت شيعيان آمريكا 12 درصد  كل مسلمانان اين كشور بود ولي امروزاين نسبت به 22درصد رسيده است.

 

منبع: همشهری جوان

حدیث هقته

حدیث

 

آيا مي‌دانيد چرا بعضي‌ها! خيلي كم حرف مي‌زنند؟!

 

هر گاه عقل كامل گردد ، سخن اندك شود .

 

امام علي عليه السلام: إِذَا تَمَّ الْعَقْلُ نَقَصَ الْكَلَامُ .

نهج البلاغه – حكمت 71


اهميت ادبيات انقلاب

اهميت ادبيات انقلاب

همين طور که اگر شما تاريخ جنگ را ننويسيد، ديگري ميآيد مينويسد و دروغ مينويسد! ؛ قصه شما را هم اگر شما ننويسيد ، ديگري ميآيد و دروغ مينويسد. من ميبينم آقايي برداشته قصه نوشته و در کتاب خود، روستاهاي خراسان را طور ديگري توصيف کرده است. من خودم خراساني ام و روستاهاي خراسان را ميشناسم. او اين کتاب هاي "اميل زولا" ي فرانسوي را خوانده ، آن را نسبت به روستاهاي اطراف سبزوار تقليد کرده! شما کدام روستا را سراغ داريد که در آن فاحشه خانه است و مسجد نيست؟! آن هم 30 سال پيش؟ اين دروغ نيست؟ قصه، فقط سرگرمي که نيست. صادق ترين تاريخ ها و گزارش هاي تاريخي، همان قصه اي است که نوشته ميشود. آدم، تاريخ و حقايق تاريخي را در آن قصه ميبيند. آيا اگر کسي بخواهد تاريخ شما را تحريف کند، اين بهترين راه نيست؟

اگر شماها همت نکرديد و ننوشتيد و ديگري نوشت، عوضي خواهد نوشت. اگر خوايي ناکرده شماها ننويسيد، اگر شما داستان تهران در روز 22 بهمن و روزهاي پيروزي انقلاب را ننويسيد، کساني خواهند نوشت که قهرمان داستان را همان کساني جلوه ميدهند که در خيابان ها راه ميرفتند و بچه هاي ما را در داخل سنگر ها ميکشتند؛ يعني همان ساواکي ها و ارتشي هاي فراري رژيم شاه.

بيانات رهبر معظم انقلاب

در جمع اعضاي شوراي کتاب سال دفاع مقدس

(2/3/1373)

 

قرآن و جوان قرآني

قرآن و جوان قرآني

با قرآن بايد مثل آينه مواجه شد؛ پاکيزه، براق، بي زنگار؛ تا قرآن در دل ما منعکس شود. قرآن بايد در جان ما انعکاس پيدا کند؛ اين هميشه و براي همه نيست؛ براي کساني است که دلشان را با صفاي باطن و نفس پاکيزه کنند؛ با ايمان، با باور و با قبول با قرآن مواجه شوند؛ والّا کساني که دل معاند دارد، بناي بر نشنيدن و نفهميدن دارد. نواي قرآن، کلام قرآن و پيام قرآن در دل آنها تآثيري نميکند؛ «ولو انّنا نزلنا اليهم الملائکة و کملّهم الموتي و حشرنا عليهم کل شيء قبلا ما کانو ليؤمنوا الّا أن يشاء الله» ؛ اگر براي برخي افراد زمين را به آسمان بدوزي، اين دل ناباور و زنگار گرفته، نزديک نمي شود و ايمان نمي آورد. لذا قرآن را هم ميخواند ، اما به آن نزديک نميشود.

بايد به قران نزديک شد. شما جوان هاي عزيز و همه جوان هايي که اين حرف را در سراسر کشور ميشنويد ، بدانيد در قران حکمت است ، نور است ، شفا است. عقده هايي که بر سر چالش هاي موجود مادي دنيا در دل و جان انسان بوجود مي آيد، سرانگشت حکمت قراني ميتواند همه اين عقده ها را باز کند؛ اين واقعيت است دلها را باز ميکند شرح صدر ميدهد اميد ميدهد نور ميدهد عزم راسخ براي حرکت در صراط مستقيم ميدهد. با قران بايد واجه شد و اينها را گرفت.

بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار قاريان قرآن کريم

(14/7/1384)

 

رييس جمهور دستور بررسي حذف 3 صفر از پول ملي را صادر كرد

 

عضو ناظر شوراي سابق پول و اعتبار گفت: رئيس جمهوري دستور بررسي حذف ۳ صفر از پول ملي را در بخشهاي تخصصي بانك مركزي صادر كرد.

 

برای دیدن ادامه مطلب روی گزینه "ادامه مطلب" کلیک کنید

ادامه نوشته